Den økologiske trefinérens vei fra luksusyachten til norske baderom

Blogginnlegg -

Den økologiske trefinérens vei fra luksusyachten til norske baderom

Som den første baderomsmøbelprodusenten på det nordiske markedet tilbyr INR ekte trefinér som et økologisk alternativ til valnøtt i samarbeid med den italienske produsenten Alpi. Den vakre og holdbare trekomposittfinéren som blant annet brukes i innredningen av eksklusive luksusyachter har nå funnet veien til norske baderom. La oss fortelle hvordan:

Valnøtt er et treslag som er elsket for sin vakre farge og årringer – fra gammelt av et populært treslag i møbelproduksjon . Idag finner vi flere av bestandens arter på The IUCN Red List of Threatened Species med høy risiko for å bli helt utryddet i vår tid. Derfor ble det en hjertesak for INRs designer Henrik Gustavsson å finne et likeverdig og samtidig holdbart alternativ til vår nye limited edition. Lite visste han at han måtte begi seg langt utenfor de smålandske skogene for å finne akkurat det han ville ha.

Med full åpenhet og sporbarhet i hele sin produksjonslinje utgår Alpi fra økologisk holdbare treslag slik som poppel, lind og ayous fra sertifiserte treplantasjer.

I en prosess kalt ‘From wood to wood’ skaper italienske Alpi eksklusive komposittfinèr i mange varianter og mønster til ulik bruk.

Resultatet ble GRAND Walnot Edition som både ser ut som og oppleves som ekte valnøtt, men er produsert av økologisk trekomposittfinér, som er et holdbart og slitesterkt alternativ til ekte valnøtt.

En detalj som må nevnes er at komposittfinéren i GRAND Walnot ikke gulner på samme måte som ekte valnøtt.

I møtet mellom smålandsk håndverkstradisjon og italiensk innovasjon oppstår en utsøkt vakker fusjon av nordisk og kontinental form. Et utmerket eksempel på at motsetninger tiltrekker hverandre, et slags møbeldesignets yin yang som du nå kan nyte i ditt eget private baderom.

Mer om Walnot: inr.no/walnot

For mer informasjon kontakt

Henrik Gustavsson, Nordic Innovation Manager, henrik.gustavsson@inr.se

Johan Nyman, Nordic Head of Sales & Marketing, johan.nyman@inr.se

Elisabeth Melsom Olsen

Pressekontakt Kunde- og Markedskonsulent 3333 0200
Petter Kvernstrøm

Pressekontakt Direktør 9029 6020 Les mer

INR Iconic Nordic Rooms

INR står for premium nordisk baderomsdesign med en intelligent innside – laget i materialer som skal tåle hjemmets tøffeste miljø i minst 15 år. INR designer, produserer og selger baderomsmøbler, blandebatterier samt håndkletørkere og er markedsledende i Sverige på dusjløsninger. INR ble grunnlagt i Skåne i 1988 og har sitt hovedkontor i Malmø samt produksjon i Jønkøping og Malmø. Selskapet eies fra 2020 av den danske baderomsmøbelprodusenten Dansani. Hovedmarkeder for INR er Sverige, Norge og Finland. Les mer på www.inr.noVår oppgave er å skape de riktige forutsetningene gjennom smarte, innovative løsninger som er utformet etter hvordan du ønsker å starte dagen. Eller avslutte den, for den saks skyld. På et sted der du virkelig trives og kan være deg selv. På badet.

Velkommen til INR – Iconic Nordic Rooms. I vår verden er det rom for flere ulike personligheter. La din ta plass.

INR Iconic Nordic Rooms
Fjordgaten 13 A