Gå videre til innhold
Fake news du kan stole på: INRs nye baderomsmøbel GRAND Walnot – noe annet enn valnøtt

Nyhet -

Interessen for varme treslag som valnøtt trender i de nordiske baderommene, men rimer ikke helt med økologisk holdbarhet. Nå lanserer INR Iconic Nordic Rooms en limitert utgave av baderomsmøbelet GRAND produsert i et trefinér som ser ut som og oppleves som ekte valnøtt, men som ikke er det – Walnot.

En valnøtt i de smålandske skogene

Med forkjærlighet for det vakre, men dessverre også delvis utrydningstruede treslaget valnøtt*, ble det en hjertesak for INRs designer Henrik Gustavsson å finne et likeverdig og samtidig holdbart alternativ til vår nye limited edition. Lite visste han at han måtte begi seg langt utenfor de smålandske skogene og hele veien til Italia for å finne akkurat det han ville ha.

I samarbeid med Alpi, verdens fremste produsent av økologisk holdbare trekomposittfinér, presenterer vi GRAND Walnot™ – et førsteklasses, svenskprodusert baderomsmøbel i begrenset opplag, skapt for deg som søker det beste innen nordisk design og kvalitet – og som samtidig verner om vår planet. Designeren Henrik forteller:

Mitt team har i lengre tid holdt øye med Alpi og latt oss fascinere av deres finér og produksjonsprosess. Det er utrolig gøy å ha fått til dette samarbeidet og å kunne tilby denne fantastiske finéren, som er et bedre alternativ til ekte valnøtt, som den første baderomsinnredningsprodusenten på det nordiske markedet.

Hvorfor bør du velge Walnot og ikke ekte valnøtt?

1. Valnøtt er et treslag som er elsket for sin vakre farge og årringer – fra gammelt av et populært treslag i møbelproduksjon . I dag finner vi flere av bestandens arter på The IUCN Red List of Threatened Species med høy risiko for å bli helt utryddet i vår tid.

2. Overlevelsen til flere av verdens primater er avhengig av akkurat valnøtt, blant annet gorillaen og den svarthodede edderkoppapen.

3. Stadig flere forbrukere velger økologiske alternativ. Nå blir det enklere enn noen gang å velge et holdbart alternativ også til baderommet.

4. Finéren i GRAND Walnot er overflatebestandig og gulner ikke på samme måte som ekte valnøtt.

5. GRAND Walnot er overflatebehandlet med TX Top Extreme og leveres med 15 års garanti.

Se GRAND Walnot hos utvalgte forhandlere fra midten av oktober.

Mer om Walnot: inr.no/walnot

Walnot produktinformasjon og priser

For mer informasjon kontakt

Henrik Gustavsson, Nordic Innovation Manager, henrik.gustavsson@inr.se

Johan Nyman, Nordic Head of Sales & Marketing, johan.nyman@inr.se

Elisabeth Melsom Olsen

Pressekontakt Kunde- og Markedskonsulent 3333 0200
Petter Kvernstrøm

Pressekontakt Direktør 9029 6020 Les mer

INR Iconic Nordic Rooms

INR står for premium nordisk baderomsdesign med en intelligent innside – laget i materialer som skal tåle hjemmets tøffeste miljø i minst 15 år. INR designer, produserer og selger baderomsmøbler, blandebatterier samt håndkletørkere og er markedsledende i Sverige på dusjløsninger. INR ble grunnlagt i Skåne i 1988 og har sitt hovedkontor i Malmø samt produksjon i Jønkøping og Malmø. Selskapet eies fra 2020 av den danske baderomsmøbelprodusenten Dansani. Hovedmarkeder for INR er Sverige, Norge og Finland. Les mer på www.inr.noVår oppgave er å skape de riktige forutsetningene gjennom smarte, innovative løsninger som er utformet etter hvordan du ønsker å starte dagen. Eller avslutte den, for den saks skyld. På et sted der du virkelig trives og kan være deg selv. På badet.

Velkommen til INR – Iconic Nordic Rooms. I vår verden er det rom for flere ulike personligheter. La din ta plass.

INR Iconic Nordic Rooms
Fjordgaten 13 A