Marina fra Gamvik i Finnmark ble kunde nr 100 000 og fikk 1 år med gratis strøm.

"Ka e det no, æresord, vi har jo betalt strømregninga"

"Ka e det no, æresord, vi har jo betalt strømregninga", var Marinas første reaksjon når montørene fra Nordkyn Kraftlag parkerte utenfor huset hennes. Lite visste Marina at hun var kunde nr 100 000 og skulle få seg litt av en overraskelse!

Ishavskraft har siden tidenes morgen hatt en sterkt lokal forankring i Nord-Norge. Nå vokser selskapet både lokalt og nasjonalt, og har nettopp passert 100 000 kunder.

Lave priser og god kundeservice

Hva kan forklare den elektriske kundeveksten som Ishavskraft har hatt de siste årene? Markedssjef i Ishavskraft svarer. – Vi vet at kundene våre er først og fremst opptatte av pris og derfor er dette viktigst for oss, sier Gunn Tove. – Vi har store, nasjonale konkurrenter som bruker mange millioner på TV-reklamer, radioreklamer, avisannonser og kampanjer– disse markedsaktivitetene koster! Vi har lave kostnader og bruker ekstremt lite penger på markedsføring slik at vi kan være billige, fortsetter hun.

I tillegg har Ishavskraft ansatte som trives i jobben sin og som legger sjela si i å gi kundene den beste kundeservicen. – Det er viktig for oss at kundene skal føle seg trygge og ivaretatte når de trenger hjelp til noe. Det gjelder uansett henvendelser, alt fra råd og veiledning om hvilken strømavtale de bør velge til fakturaspørsmål, eller om de trenger å dele opp strømregningen sin, forteller Gunn Tove videre.

«Æresord, vi har betalt strømregninga!»

Det var Marina Johansen, en 27 år gammel trebarnsmor fra Gamvik, som ble kunde nr. 100 000. For å markere kunden dro to montører fra Nordkyn Kraftlag til Marina for å overrekke en gave fra Ishavskraft – 1 år med gratis strøm. Det var en svært overrasket Marina som åpnet døren. – Når jeg så bilen fra kraftlaget parkere utfor huset så tenkte jeg «Hva er det nå, æresord, vi har betalt strømregninga!!». Vi ble helt sjokkert når de banka på døra! sier Marina.

– Å få et år med gratis strøm betyr mye for oss som har tre barn under 5 år, sier Marina lykkelig.

«Jeg fikk en mye bedre strømavtale hos Ishavskraft»

Vi spurte Marina hvorfor hun valgte Ishavskraft. – Jeg fikk en god strømavtale hos Fjordkraft fordi jeg var medlem i fagforbundet, men etter en telefonsamtale med Eskil i Ishavskraft, en kjempetrivelig telefonsamtale faktisk, så fikk jeg en enda bedre strømavtale hos Ishavskraft, forklarer Marina. For oss med tre små barn er pris det viktigste i valg av strømleverandør. Av prinsipp er jeg opptatt av å støtte lokalt, så alt i alt ble det en bonus at Ishavskraft er vår lokale strømleverandør og billigst, sier Marina videre.

Lover å fortsette å være gode

– Vi er ydmyke over kundeveksten og vi lover å jobbe knallhardt med å gi kundene det de vil ha – best mulig kraftpris og den beste kundeopplevelsen som gjør at de vil være hos oss, sier Gunn Tove. Fornøyde kunder gir oss energi! avslutter hun.

Mari Lind Aronsen

Leder analyse og partnerskap 957 86 506