Bildet er hentet fra en av utdelingene til Barneavdelingen på UNN.

Tepper som gir framtidshåp og glede

I forbindelse med vår julekalender, Hjertevarme, ble Quilteklubben på Storsteinnes trukket ut som vinnere av luke 6.

Quilteklubben Lapp & Lørv består av 45 medlemmer – 45 rause damer! Leder for klubben, Margareth, forteller at aksjonen «Teppe som varmer» har bidratt med 20 tepper i året, de siste syv årene til Barneavdelingen på UNN.

Margareth forteller på telefonen rørende historier om kreftsyke barn som uttrykte stor glede og framtidshåp fordi de fikk teppe. Teppene ga dem håp om å bli frisk og få reise hjem, til stor glede og trøst både for barna og familien. – Det er en formidabel gave til noen av de mest sårbare menneskene – barn og unge med alvorlig sykdom, sier Margareth.

I fjor var det ei 12 år gammel jente som ga Margareth et sterkt inntrykk når hun fikk sitt teppe. – Den lille jenta var lei av sykdom og ledningene hun måtte gå med for å få medisinene sine. Likevel ble jenta så glad for teppet. Da hadde hun noe å trekke over seg hvis hun ble redd eller når hun fikk medisiner, for da brukte hun å fryse litt, sier Margareth.

Gåsehud og tårer i øynene

Quilteklubben Lapp & Lørv er bare én av over 250 rørende søknader som har kommet inn til Hjertevarme. - Jeg har sittet med gåsehud og tårer i øynene når jeg har gjennomgått søknadene. Det er virkelig mange ildsjeler der ute som bidrar til at det norske samfunn blir et varmere samfunn, sier Mari Lind Aronsen i Ishavskraft.

Se utdelingene av Hjertevarme her