Foto: Shutterstock

Enøk Total og Ishavskraft inngår samarbeid om bærekraftige energiløsninger

Enøk Total og Ishavskraft har inngått en samarbeidsavtale om å tilby energispareavtaler for kunder av Ishavskraft, samt andre bedrifter som er opptatt av å redusere sitt energiforbruk. Ishavskraft har satset på rådgiving om riktig energibruk i 20 år. Nå øker vi kapasiteten og forsterker dette arbeidet ved å få med det beste fagmiljøet i Norge for energisparing.

Daglig leder i Enøk Total, Rune Rosseland, sier de lenge har jobbet for å finne en solid og god partner i kraftbransjen. «Når valget falt på Ishavskraft er det fordi de er løsningsorienterte og opptatt av å være den kraftleverandøren som bidrar mest til at kundene bruker minst mulig kilowattimer», sier Rosseland.

Administrerende direktør i Ishavskraft, Stig A. Hanssen, er veldig fornøyd med valg av samarbeidspartner. «Dette er en viktig del av Ishavskraft sin satsing for aktivt å bistå norske bedrifters arbeid for å nå klimamålene», sier Hanssen.

«Forretningsmodellen i en energispareavtale med oss er at kundene uten noen investeringer vil spare kostnader fra første dag, energibruken optimaliseres og reduseres, vi overvåker og drifter byggene. Kundene får frigitt tid, bedrer inneklimaet, slipper selv å ta investeringsrisken og øker sin konkurransekraft og bunnlinje.», avslutter Hanssen.