Går sammen om trygg lading

Går sammen om trygg lading

Å være strømleverandør handler ikke lengre bare om å selge strøm. Bransjen har endret seg drastisk de siste årene, og kundene driver frem etterspørselen av nye produkter og tjenester. Det har ført til at Ishavskraft nå tilbyr trygg og rask lading av elbil.

– Mange kunder ser oss som et naturlig kontaktpunkt når det kommer til strøm og lading. Det er svært brannfarlig å lade elbilen i vanlig stikkontakt, så vi har sett på hvordan vi kan legge til rette for trygg hjemmelading. Det er en naturlig retning å bevege seg mot, for å imøtekomme kundenes nye behov fremover, sier Gunn Tove Bjerkan, markedssjef i Ishavskraft.

Ladepakke over strømregningen, for kun 440 kroner måneden

I april lanserte Ishavskraft det nye produktet, en ladepakke til elbil, med gratis nedbetaling over strømregningen. Nå står kundene i kø om å få løsningen.

For 440,- måneden (totalt 15 840 kr), får man ladeboks, installasjon og app. – Dette har blitt tatt godt imot. Vi er ikke i gang med kampanjer enda og vi har allerede solgt 100 ladere, sier Gunn Tove. Både nye og eksisterende Ishavskraft-kunder får muligheten til å kjøpe ladepakken. Leverandøren av hjemmeladerne heter Easee og er Norges fremste på ladere til elektriske kjøretøy.

Ladeboksen er utviklet og produsert i Norge, og med 60 % mindre utslipp enn konkurrentene. – Vi er stolte over å samarbeide med en leverandør som har samme verdigrunnlag som oss, særlig med tanke på klima- og miljøhensynet. Det gir vårt sterke miljø- og bærekraftsengasjement ekstra puls, sier Gunn Tove.

Utvidet samarbeidet med Elon Tromsø

- For å gi kundene enda bedre tilbud har vi inngått et samarbeid med elektronikkbutikken, Elon Tromsø. Dette gjør at kunder kan få se ladeboksen fysisk før de kjøper den, og få råd og veiledning fra flinke folk som kan elbil, sier Gunn Tove.

Ishavskraft håper at samarbeidet med hjemmelader-leverandøren vil føre til at flere kunder lader elbilen trygt, smart og fornybart.

- Med kunder og partnere skal Ishavskraft etablere energieffektive og trygge fremtidsrettede løsninger for hjemmet, arbeidsplassen og offentligheten, sier Gunn Tove.

Engasjementet innenfor trygg lading er en del av strategien om å bidra til et fornybart og fullelektrisk Norge.