Bjørn Bjerke sammen med Miriam Nilssen og Jan Øivind Hekkelstrand fra Ishavskraft.

Gir ut refleksvester til eldresenter

«Mitt liv er å holde på med mennesker», sier Bjørn Bjerke varmt og entusiastisk. Den spreke 86-åringen har i 18 år jobbet som frivillig i Frivillighetssentralen i Alta. I dag kjører han ut 70 refleksvester til alle sykehjemmene i Alta som han har fått sponset hos Ishavskraft.

Bjørn Bjerke er i dag leder for brukerutvalget på Vertshuset Eldresenter, der han lager til sosiale tilstelninger for beboere. Han har vært sentral i å blant annet skaffe midler til ute- og innemøbler til sykehjemmene, samt at han er ivrig med å ta med beboere ut på kjøreturer. Det er ingen tvil om at dette er en jobb Bjørn setter stor pris på. Han ble svært takknemlig da Ishavskraft var villig til å sponse sykehjemmene med refleksvester etter at han selv kom med forespørselen. Det har vært en mørk høst og refleksvestene øker tryggheten for beboerne.

Alle sykehjemmene i Alta vil få besøk av Bjørn; Elvebakken, Ekornsvingen, Helsesenteret, Betania, Vertshuset Eldresenter, Furuly og Kåfjord sykehjem.

Ishavskraft er glad for å kunne bidra med refleksvester i mørketida og er imponert over Bjørn Bjerke sitt engasjement i Alta blant de eldre, sier finansdirektør Jan Øivind Hekkelstrand.

Ishavskraft AS er Nord-Norges største kraftleverandør, med en omsetning på 1,5 milliarder kroner. Selskapet selger ren kraft fra fornybare energikilder som vann- og vindkraft, og vi jobber kontinuerlig med bærekraftige og fremtidsrettede energiløsninger for de globale miljø- og klimautfordringene. Ishavskraft tilbyr prisvinnende kundeservice og er sertifisert som Miljøfyrtårn og ISO 9001, ISO 14001 og OHSAS 18001. Selskapet har 60 ansatte i Alta og Tromsø.