Ishavskraft høster internasjonal anerkjennelse

Ishavskraft høster internasjonal anerkjennelse

28. - 29. september avholdes årets CHARGE Energy Branding -konferanse i Reykjavik og her skal CHARGE Awards 2020 deles ut. Ishavskraft er nominert i kategorien Best Green Brand.

Fire år etter at Ishavskraft ble nasjonal vinner i European Business Awards, blir deres miljøfokus igjen lagt merke til internasjonalt. CHARGE Awards deler hvert år ut priser i forskjellige kategorier til energiselskaper de mener gjør en forskjell i bransjen. De nominerte er fra hele verden, så konkurransen er sterk.

«Miljøengasjement har vært Ishavskrafts bærebjelke i en årrekke. Det har kostet tid, penger og mot -ikke minst i begynnelsen, da vi sto ganske alene som strømleverandør i denne kampen. Vi er umåtelig stolte av våre kunder som deler vårt engasjement og som har valgt oss nettopp på grunn av vårt bærekraftarbeid», sier administrerende direktør i Ishavskraft, Stig A. Hanssen.

«Det har vært et fokusskifte i bransjen den siste tiden, og det er gledelig å se. Massiv elektrifisering i flere bransjer sammen med bevisste forbrukere viser veg til fornybarsamfunnet. Da er det en forutsetning at vi som leverandør bidrar».

Han tror en viktig årsak til at akkurat Ishavskraft nå anerkjennes, er selskapets målrettede arbeid gjennom mange år. Fra EUs fornybardirektiv så dagens lys har Ishavskraft jobbet aktivt for å innfri hovedmålsettingene i direktivet:

• bidra til reduksjon av CO2 utslipp
  • bidra til at det kommer mer fornybar energi inn i kraftsystemene
  • hjelpe forbrukere å få mer ut av energien de bruker, altså energieffektivisering

«Vi har for eksempel nylig lansert et nytt verktøy som gjør det enda enklere for våre kunder å redusere forbruket» sier Hanssen.

Som flere andre har også Ishavskraft en rekke sertifiseringer og miljødiplomer hengende på veggen. Vi kan også kjøpe oss klimanøytrale hvis vi vil. Samtidig er håndfaste resultater som oppnås i samarbeid med kunder og partnere det eneste som nytter i arbeidet for å redusere klimagassutslippene. Kundene fortjener å se en tydelig effekt av prisen de betaler og det er vi stolte av å kunne gi dem.

«Hvis vi klarer å ta ned strømforbruket, når fornybar energi ut til flere. Det er en ubestridt påstand som er i alles interesse, effekten er positiv både i kundens pengbok og for miljøet», avslutter han.

Stig A. Hanssen

Adm. direktør 907 75 716