Ishavsveien ladestasjon i Bossekop Alta. Foto: Miriam Nilssen

Operatørbytte på Ishavsveien sine ladestasjoner

I tidsrommet 14. til 28. august vil Ishavsveien bytte leverandør av betalingstjenester og support. Den nye leverandøren er Kople AS og ladestasjonene vil bli oppdatert med ny betalingsinformasjon. Dette betyr at dersom du kjører gjennom Nord-Troms og Finnmark i uke 33 og 34 kan du få bruk for Ishavsveien-appen, men du bør ha klar app eller RFID-brikker fra Kople AS eller app og brikker fra andre leverandører som Kople AS har samarbeid med. Etter at byttet til Kople AS er gjennomført vil appen Ishavsveien og RFID-brikker fra Ishavsveien eller Incharge/Vattenfall ikke fungere lengre.

Liste over datoer for operatørbytte:

Alta 14. august:

Alta sentrum
Bossekop
Shell Elvebakken

Kirkenes 14. august:
Kirkenes
Hesseng

Øst-, Midt- og Indre Finnmark:
Vardø 14. aug.

Honningsvåg 15. aug.
Havøysund 16. aug.
Hammerfest 16. aug.

Kople AS har også avtaler med en rekke samarbeidspartnere. Dette medfører at det nå vil bli mulig å lade med flere typer apper og ladebrikker. Se www.kople.no for mer informasjon.

«Ishavskraft sammen med kraftlagene i Nord Troms og Finnmark ser frem til å starte samarbeidet med ny leverandør Kople AS. Vi tror med dette at vi kan levere enda bedre ladetjenester til kundene.» sier Jan Øivind Hekkelstrand i Ishavskraft.

Finansdirektør i Ishavskraft, Jan Øivind Hekkelstrand.

Ishavskraft AS er Nord-Norges største kraftleverandør, med en omsetning på 1,1 milliarder kroner. Vi selger ren kraft fra fornybare energikilder, og vi jobber kontinuerlig med bærekraftige og fremtidsrettede energiløsninger for de globale miljø- og klimautfordringene.

Jan Øivind Hekkelstrand

Finansdirektør 480 56 500