Thomas, Mari og Sten Willy fra Ishavskraft er på utkikk etter Hjertevarme bidrag. Foto: Marthe Eriksen.

Vi har startet jakten på de varme handlingene og øyeblikkene i 2018

Nå begynner letingen etter de hjertevarme handlingene og øyeblikkene i 2018. Vi kjører i gang med Hjertevarme for tredje året på rad og håper på rekordmange søknader!

Hjertevarme handler om å oppfordre folk til å gjøre gode handlinger slik at samfunnet skal bli litt varmere. Initiativet  startet for tre år siden og har vært en suksess siden oppstart.

«Målet vårt er å gjøre hverdagen for noen litt varmere. Ved å sette fokus på og erkjenne gode handlinger gjort i samfunnet håper vi å kunne bidra til at dagen til noen eller hverdagen kan bli litt bedre», sier initiativtaker Sten Willy i Ishavskraft.

Håper på rekordmange søknader

Første året mottok Ishavskraft 80 søknader. Året etter tikket det inn 60 søknader. I år håper vi på rekordmange! Vi vet det er ildsjeler og dugnadsånder i hele landet som gjør Hjertevarme handlinger. Disse vil vi høre ifra.

«Vi har tidligere fått inn mange søknader i Troms og Finnmark. I år håper vi på å få flere søknader fra hele landet», sier Sten Willy.

En av de tidligere vinnerne fra Hjertevarme er Inger Unstad fra Vadsø som gjorde en innsats for innvandrermiljøet i Vadsø. «Vi kjørte mødre og søsken fra innvandrermiljøet i Vadsø til Kirkenes, slik at de skulle få se døtrene sine spille fotballkamp». I tillegg tok Inger de med til Grenselandsmuseet, slik at de nye landsmennene fikk et innblikk i norsk historie.

En annen gjeng som har spredd hjertevarme er Tromsø Orkesterforenings Janitsjarkorps. «Vi ser at vi kan spre mye glede ved å gi litt av vår egen tid. Derfor har det blitt en liten tradisjon de siste årene at en liten gjeng fra korpset tar pause fra studier eller jobb, og møter opp på barneavdelingen på UNN for å spre litt julestemning i førjulstiden». Det er ekte hjertevarme det!

Foto: Tromsø Orkesterforenings Janitsjarkorps på Barneavdelingen på UNN.

Sist vil vi bare komme med en oppfordring til alle i hele landet om å sende inn søknad, dersom de har bidratt til å spre Hjertevarme. Søknadsfristen for innsending av bidrag er 1. desember. Bidragene kan sendes inn her.

Kontaktperson:
Mari Lind Aronsen

Regions

Ishavskraft AS er Nord-Norges største kraftleverandør, med en omsetning på 1,5 milliarder kroner. Selskapet selger ren kraft fra fornybare energikilder som vann- og vindkraft, og vi jobber kontinuerlig med bærekraftige og fremtidsrettede energiløsninger for de globale miljø- og klimautfordringene. Ishavskraft tilbyr prisvinnende kundeservice og er sertifisert som Miljøfyrtårn og ISO 9001, ISO 14001 og OHSAS 18001. Selskapet har 60 ansatte i Alta og Tromsø.

Tom Eirik Olsen

Pressekontakt Handelssjef 920 98 057