IVECO Daily Blue Power - Bærekraftig mester: International Van of the Year 2018.

CNH Industrial utropt til Industry Leader i Dow Jones bærekraft-indeksen for åttende år på rad

CNH Industrial (NYSE: CNHI /MI: CNHI) er utropt til Industry Leader innenfor Machinery and Electrical Equipment i Dow Jones Sustainability Indices (DJSI), verden og Europa, for åttende år på rad.

DJSI World og DJSI Europe er blant de mest prestisjefylte bærekraft-fokuserte indeksene. Å bli opptatt i disse indeksene skjer kun for selskaper som vurderes som eksemplariske når det gjelder økonomiske, miljømessige og sosiale forhold. I år ble 91 selskaper invitert til evaluerings-prosessen innenfor DJSI World i industrikategorien for Machinery and Electrical Equipment, og 11 ble oppført i indeksen. For DJSI Europe ble 30 selskaper invitert til å delta, og 6 ble oppført i indeksen.

2018-vurderingen resulterte i en score på 88/100 for CNH Industrial for de vurderte selskapene innenfor Machinery and Electrical Equipment. Alle selskaper valgt til vurdering i indeksene blir evaluert av RobecoSAM, en investeringsekspert som utelukkende fokuserer på bærekraftig investering.

CNH Industrial fikk høyest poengsum i analysens tre dimensjoner: Operativ miljøeffektivitet, miljøpolitikk og styringssystem (miljødimensjon), samt sosial rapportering (sosial dimensjon) og innovasjonsledelse (økonomisk dimensjon).

I april i år publiserte CNH Industrial 2017 Bærekraft-rapport sammen med A Sustainable Year (Et bærekraftig år) en offentlig publikasjon som forteller om de viktigste bærekraftsaktivitetene selskapet og dets ansatte oppnådde i 2017.

CNH Industrial er også inkludert i følgende indekser: CDP Climate Change program and CDP Water program, MSCI ESG Leaders Indexes*, MSCI SRI Indexes, FTSE4Good Index Series, ECPI Global Agriculture Liquid, ECPI World ESG Equity, ECPI Global Developed ESG Best-in-Class, ECPI Euro ESG Equity, Euronext Vigeo Europe 120, Euronext Vigeo Eurozone120, Thomson Reuters Diversity & Inclusion Index, STOXX Global ESG Leaders Index, STOXX Global ESG Environmental Leaders Index, STOXX Global ESG Social Leaders
Index, STOXX Global ESG Impact Index, STOXX Global Low Carbon Footprint Index og STOXX Global Reported Low Carbon Index**.

Ytterligere informasjon om bærekraft hos CNH Industrial:
cnhindustrial.com/sustainability

2017 Bærekraft-rapport:
cnhindustrial.com/2017_sustainability_report

A Sustainable Year:
cnhindustrial.com/a-sustainable-year

Ytterligere informasjon om DJSI:
sustainability-indices.com

Registrer deg for nyhetsvarsler fra CNH Industrial Newsroom:
bit.ly/media-cnhindustrial-subscribe

CNH Industrial N.V. (NYSE: CNHI /MI: CNHI) er en globalt ledende aktør innenfor kapitalvaresektoren med lang etablert industriell erfaring, og som har et bredt spekter av produkter og verdensomspennende nærvær. Hver av de individuelle merkevarene til selskapet har en sterk internasjonal stilling innenfor sin spesifikke industrielle sektor: Case IH, New Holland Agriculture og Steyr når det gjelder traktorer og landbruksmaskiner; Case og New Holland Construction innenfor anleggsmaskiner; Iveco for nyttekjøretøy; Iveco Bus og Heuliez Bus for rute- og turbusser; Iveco Astra for gruve- og anleggsmaskiner; Magirus for brannbiler; Iveco Defence Vehicles for kjøretøy til forsvaret og sivil beskyttelse; samt FPT Industrial for motorer og drivlinjer. Mer informasjon finnes på selskapets hjemmeside: www.cnhindustrial.com

*Inkluderingen av CNH Industrial i en hvilken som helst MSCI-indeks og bruken av MSCI-logoer, varemerker, servicemerker eller indeksnavn i denne forbindelse, utgjør ikke sponsing, godkjenning eller markedsføring fra CNH Industrial av MSCI eller noen av dets tilknyttede selskaper. MSCI-indeksene tilhører eksklusivt MSCI. MSCI og MSCI-indeksens navn og logoer er varemerker eller servicemerker til MSCI eller dets tilknyttede selskaper.

**De som er oppført, er de viktigste globale STOXX-indeksene der CNH Industrial er inkludert.

IVECO er et selskap innenfor CNH Industrial N.V., en global leder innenfor kapitalvaresektoren, oppført på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) og på Mercato Telematico Azionario, organisert og styrt av Borse Italiana (MI: CNHI). IVECO utvikler, produserer og markedsfører et bredt spekter av lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, samt offroad lastebiler og andre offroad kjøretøy.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3 – 7,2 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 16 tonn, samt Trakker (dedikert for offroad kjøring) og Stralis, begge over 16 tonn. I tillegg kommer merkenavnet IVECO Astra som dekker gruve- og anleggssektoren med tipptrucker og rammestyrte dumpere, samt spesialkjøretøy.

IVECO sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-Amerika hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et IVECO-kjøretøy er i arbeid.