Daily Tourys er kåret til “International Minibus of the Year 2017” .

Daily Tourys er kåret til “International Minibus of the Year 2017”

Daily Tourys ble utpekt som den aller første vinneren av “International Minibus of the Year 2017” etter den tre dager lange Minibus Euro Test gjennomført av juryen bestående av 19 journalister som representerer ledende tidsskriftutgivere i hele Europa.

Juryen bedømte Daily Tourys til å ha gjort det meget bra under testen som også involverte seks konkurrenter. Bussene ble evaluert under realistiske veiforhold med stigninger og utforbakker, motorveier, smale veier og varierte trafikkforhold.

Den nye prisen for “International Minibus of the Year” er utviklet i år av juryen for den prestisjefylte «European International Bus & Coach of the Year» for å kunne gi anerkjennelse til minibusser, mikrobusser og midibusser utviklet for profesjonell passasjertransport.

Tom Terjesen, President i juryen for “Bus & Coach of the Year”, oppsummerte stemmegivningen i juryen slik: "Iveco Daily Tourys kombinerer et høykvalitets karosseri, med premium komfort for passasjerene. Drivllinjen med en sterk Euro 6 dieselmotor og kanskje den aller beste girkassen som noen gang er laget i denne klassen, gjør reisen til en minneverdig opplevelse. Minibussen har stor bagasjekapasitet, og i tillegg gjør en ekstra klaff inne i bagasjerommet at man kan utnytte plassen enda bedre. Dette er en komplett fabrikkbygd minibuss som gjør vedlikeholdet og servicearbeidet enda mer effektivt uavhengig av hvor du er i Europa”.

Sylvain Blaise, leder av IVECO BUS, mottok prisen under åpningsseremonien av FIAA 2017 i Madrid i Spania. Han uttaler: “Det er en stor glede å kunne motta den aller første prisen for «Minibus of the Year». Med denne anerkjennelsen er Daily Tourys i godt selskap med turbussen Magelys som ble valgt til «International Coach of the Year 2016». Vi er stolte over at den internasjonale juryen har gitt oss to priser for “International Bus & Coach of the Year” og dermed har anerkjent kvaliteten og verdien vi har gitt operatørene innenfor passasjertransport-sektoren.”

Iveco Daily Tourys utmerker seg særlig for sitt høye nivå for kundetilpasning, både når det gjelder spesifikasjoner og innredning. Resultatet er at minibussen gir en eksklusiv transportopplevelse med luksuriøs komfort i et stilfullt miljø, både for passasjerer og sjåfør. Setene er plassert på skinner for stor allsidighet, ettersom det er enkelt å variere seteantallet. Maksimalt er det 19 passasjerseter, eller kunden kan velge 16 for bedre benplass. Skinnene er montert på et podium som gir økt passasjerkomfort, samt at man unngår hjulbuer og dermed har enkel adkomst til alle seter. Kiel Touristic regulerbare seter med trepunkts setebelter gir optimal komfort og stil.

Daily Tourys har best bagasjekapasitet i sitt segment, med et 2,5 m3 senket bagasjerom bakerst og som er enkelt å laste og losse. Den høye standarden sikrer passasjerenes velvære og opplevelse på lange reiser med individuell aircondition og LED-lamper, det nye IVECO multimedia-systemet, USB-tilkoblinger og LCD-monitor.

Utstyr som Hi-Matic klasseeksklusive 8-trinns automatgirkasse, luftfjæring bak og Telma retarder sikrer absolutt kjøreglede og reisekomfort. Det omfattende sikkerhetsutstyret som tilfredsstiller R66-bestemmelsene, er en garanti for maksimal sikkerhet for passasjerer og sjåfør.

Den tøffe og holdbare 3-liters dieselmotoren på 180 hk har stor trekkraft og effektiv ytelse. To års full garanti uten kilometer-begrensning bidrar til lave totalkostnader (Total Cost of Ownership - TCO). Et nettverk av 667 serviceverksteder over hele Europa bemannet med høyt utdannede mekanikere betyr fred i sinnet og at kjøretøyet vil yte sitt beste alltid og alle steder.

Moderne produksjon

Daily Tourys drar også stor nytte av de avanserte produksjons-prosessene i Brescia-fabrikken som har en egen produksjonslinje dedikert til bussene til IVECO BUS. Støperiet sikrer en konstruksjon med høy kvalitet, mens forbehandling og en full kataforese-prosess sikrer god rustbeskyttelse over tid. Streng kvalitetskontroll og inspeksjon forut for levering sikrer sluttkvaliteten på hvert kjøretøy som forlater produksjonslinjen.

En Daily minibuss for alle forhold

Daily Tourys er en del av den den omfattende serien med Daily minibusser som byr på løsninger for et bredt spekter av passasjertransport-løsninger. Turistbussene byr på komfort og stil, intercitybussene har klasseledende passasjerkapasitet, mens skolebussene nettopp er utviklet for transport av skoleelever og studenter.

Bærekraftig passasjertransport

Iveco Daily Tourys, som alle andre Daily minibusser, er også tilgjengelig med en Natural Power-motor som går på komprimert naturgass eller komprimert biogass. Den kan også spesifiseres med elektrisk motor og har dermed ingen lokale utslipp, noe som reflekterer posisjonen til IVECO BUS som en perfekt partner for bærekraftig transport.

Iveco er et selskap innenfor CNH Industrial N.V., en global leder innenfor kapitalvaresektoren, oppført på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) og på Computerised Stock Exchange, organisert og styrt av Borse Italiana (MI: CNHI). Iveco utvikler, produserer og markedsfører et bredt spekter av lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, samt offroad lastebiler og andre offroad kjøretøy.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3 – 7 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 16 tonn, samt Trakker (dedikert for offroad kjøring) og Stralis, begge over 16 tonn. I tillegg kommer merkenavnet Iveco Astra som dekker gruve- og anleggssektoren med tipptrucker og rammestyrte dumpere, samt spesialkjøretøy.

Iveco sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-Amerika hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et Iveco-kjøretøy er i arbeid.