Crealis.

IVECO BUS først med ITxPT protokoll

Som en av stifterne av foreningen ITxPT etablert av den internasjonale organisasjonen for offentlig transport (UITP), er IVECO BUS i ferd med å revolusjonere bransjen ved å utstyre sine busser med den unike "plug & play” arkitekturen til onboard-utstyr innenfor kollektiv transport.

Arkitekturen dekker driftsstøtte, informasjonssystemer for passasjerer, destinasjonsskilt, billettering, ruteannonsering, passasjermålinger osv.

IVECO BUS er en av de stiftende medlemmene av organisasjonen ITxPT (Information Technology for Public Transport) og den første produsenten som tilbyr denne løsningen. IVECO BUS leverer nå den elektriske arkitekturen og den fysiske plassen spesifikt til ITxPT-tjenestene i alle sine serier av by-, intercity- og turistbusser.

Den nye arkitekturen standardiserer el- og it-forbindelsene til onboard-utstyret (driftsstøtte, passasjer-informasjonssystem, destinasjonsskilt, billettering, ruteannonser, passasjermåling, videoovervåkning etc.) i bussene, så vel som i back-office systemene (servere, programvare kompatibilitet, osv.).

Takket være denne nye standarden vil alle berørte parter få glede av det forenklede ITxPT-sertifiserte utstyret som deler samme språk i samme nettverk, noe som gjør installasjon og ettermarkedsservice lettere og hurtigere. Transportoperatørene vil også nyte godt av bedre integrasjon og driftskompatibilitet.

Fordelene er ikke begrenset til funksjonene ombord i kjøretøyene, ettersom IT&PT-spesifikasjonene også inkluderer overføring og behandling av data hos operatøren eller kunden. Programvaren til behandling av data kan også integreres med regnskapssystemer.

Tags

IVECO BUS er et selskap innenfor CNH Industrial N.V., en global leder innenfor kapitalvaresektoren, oppført på New York Stock Exchange (NYSE: CNH) og på Computerised Stock Exchange, organisert og styrt av Borse Italiana (MI: CNH).

IVECO BUS er en betydelig aktør innenfor offentlig transport og blant de ledende produsenter av busser i Europa. Selskapet utvikler, produserer og markedsfører et bredt spekter av kjøretøy som tilfredsstiller alle behov hos offentlige og private bussoperatører:

• Skolebarnkjøring, intercity og turbusser (Crossway og Magelys).
  • Standard bybusser og leddbusser, inklusive BRT-utførelser, med et sterkt lederskap når det gjelder ren motorteknologi som CNG- og hybrid-busser (Urbanway og Crealis).
  • Minibusser for all slags persontransport (Daily).
  • Forskjellige chassiser for eksterne påbyggere.
  • IVECO BUS sysselsetter over 5.000 ansatte i to fabrikker, i Annonay i Frankrike og Vysoké Myto i Tsjekkia. Begge fabrikker ble tildelt bronsemedaljer innenfor WCM (World Class Manufacturing) i 2013, en internasjonal metodikk for håndtering av produksjonsprosesser i henhold til de beste standarder over hele verden.

Det omfattende IVECO BUS og IVECO servicenettverket sikrer assistanse hvor som helst i verden hvor en IVECO buss er i arbeid.

Jan-Åke Carlsson

Pressekontakt PR +46 702 63 09 50

Relatert materiale

Welcome to IVECO Norge AS!

IVECO er et selskap innenfor CNH Industrial N.V., en global leder innenfor kapitalvaresektoren, oppført på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) og på Mercato Telematico Azionario, organisert og styrt av Borse Italiana (MI: CNHI). IVECO utvikler, produserer og markedsfører et bredt spekter av lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, samt offroad lastebiler og andre offroad kjøretøy.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3 – 7,2 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 19 tonn, samt det tunge segmentet over 16 tonn, bestående av Trakker (dedikert for offroad kjøring) og IVECO WAY-serien med landeveismodellen IVECO S-WAY foruten IVECO X-WAY til lettere anleggskjøring. I tillegg kommer merkenavnet IVECO Astra som dekker gruve- og anleggssektoren med tipptrucker og rammestyrte dumpere, samt spesialkjøretøy.

IVECO sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-Amerika hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et IVECO-kjøretøy er i arbeid.