Anders Velta, Country Sales Manager IVECO Norge A/S, ser fram til å presentere IVECO eDaily til det norske markedet.

IVECO eDaily Roadshow – oppdag den nye standarden for elektrisk nyttekjøretøy

Den 30. oktober kommer IVECO til Norge på en skandinavisk turné med mål om å lansere sitt nye elektriske transportkjøretøy, IVECO eDaily. Det er Norgespremiere, og for første gang vil det være mulig for nordmenn å prøvekjøre den nye IVECO eDaily.

Roadshowet starter i Oslo 30. - 31. oktober, hvor arrangementet går videre til Telemark første november, og avsluttes i Bergen tredje november. Anders Velta, Country Sales Manager IVECO Norge A/S, ser fram til å presentere IVECO eDaily til det norske markedet:

- Dette initiativet gir våre kunder en unik mulighet til å oppleve den bærekraftige fremtiden innen nyttekjøretøy uten å gå på kompromiss med ytelse eller pålitelighet. Roadshowet inviterer til åpent hus-arrangementer på utvalgte stoppesteder, og mulighet for prøvekjøring samt tekniske spørsmål.

- Dette initiativet gir våre kunder en unik mulighet til å oppleve den bærekraftige fremtiden innen nyttekjøretøy uten å gå på kompromiss med ytelse eller pålitelighet, forteller Anders Velta, Country Sales Manager IVECO Norge A/S

Velg utslippsfrie nyttekjøretøy uten å måtte inngå kompromisser

IVECO eDaily setter nye standarder på markedet for utslippsfrie nyttekjøretøy.

- IVECO eDaily har egenskaper og stor fleksibilitet for den individuelle brukeren. Den har samme lastevolum, nyttelast, brukervennlighet og allsidighet som IVECO Daily er kjent for. IVECO eDaily kan erstatte fossilbilen innenfor alle oppbygginger og den har blitt testkjørt i Finland helt ned i -30ºC så vi er sikre på at den passer til de norske forhold, forteller Velta.

- Det er ikke nødvendig å inngå kompromisser med å velge IVECO eDaily da den har alle muligheter innen oppbygging med blant annet tre kraftuttak (PTO). Videre leveres IVECO eDaily med en skalerbar batteriløsning som gir brukeren fleksibilitet til å velge den batteriløsningen som passer best til akkurat deres behov. Hvis det senere oppstår et ønske om å oppgradere rekkevidden kan en bestille og ettermontere batterier. Av næringsbiler er IVECO eDaily den eneste som kan tilføye batterier, forteller Velta.

Elbilen IVECO eDaily har en rekkevidde på opptil 400km, lavere vedlikeholdskostnader, en totalvekt på 3,5-7,2 tonn og kan trekke opptil 3,5 tonn. Det er ikke nødvendig å inngå kompromisser med å velge IVECO eDaily.

Det grønne skiftet i transportbransjen

- Det er ingen tvil om at vi står midt i det grønne skiftet i Norge, og bileiere og transportforetak har dette lang fram i sin prioritering. Hvis vi skal nå klimamålene så er det nå vi skal starte, forteller Velta og fortsetter:

- Vi må gjøre det vi kan og bidra der vi kan, men det skal være enkelt for kunden. Det skal ikke være voldsomt kostbart eller omstendig å skifte ut flåten til nullutslipps kjøretøy. I teorien kan alle bruke IVECO eDaily. IVECO eDaily er en enkel overgang for å ta ditt ansvar i klimaregnskapet.

Velta avslutter:

- Dette er ikke en fremtidsvisjon eller løfter, dette er noe som skjer nå. IVECO eDaily er klare til bestilling og levering. Sammen tar vi et skritt mot en grønnere fremtid, uten kompromisser.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3,5– 7,2 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 19 tonn og i det tunge segmentet over 16 tonn IVECO WAY serien med langtransportbilen IVECO S-WAY, offroad-kjøretøyet IVECO T-WAY og anleggsbilen IVECO X-WAY for lettere anleggskjøring.

IVECO sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-America hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et IVECO-kjøretøy er i arbeid.

For ytterligere informasjon om IVECO: www.iveco.com