Iveco Stralis blir vist i Warner Bros. Pictures kommende spenningsfilm Batman v Superman: Dawn of Justice

Iveco Stralis Hi-Way, “International Truck of the Year 2013”, vil bli vist i den meget etterlengtede filmen Batman v Superman: Dawn of Justice, som har verdenspremiere 25. mars 2016. Bruk av Ivecos tunge nyttekjøretøy er en del av et partnerskap mellom CNH Industrials søsterselskap Fiat Chrysler Automobiles (FCA US LLC) og Warner Bros. Pictures.

CNH Industrial har gått inn som partner gjennom søsterselskapet Fiat Chrysler Automobiles North America (FCA US LLC) for å stille kjøretøyer til rådighet for regissør Zack Snyders Batman v Superman: Dawn of Justice. Filmen med stjerner som Ben Affleck og Henry Cavill har verdenspremiere fra 25. mars 2016, fra Warner Bros. Pictures.

Den unike alliansen mellom FCA US LLC og Warner Bros. Pictures når det gjelder denne filmen, omfatter nyttekjøretøy fra CNH Industrials datterselskap Iveco. Iveco Stralis Hi-Way får sin kinodebut i en høyhastighets forfølgelsesscene sammen med den ikoniske Batmobile.

Mange av handlingene i Batman v Superman: Dawn of Justice er blitt innspilt i og rundt FCAs egen bakgård i Detroit. Produktintegreringen passet perfekt inn i filmmakernes visjon, og FCA og CNH Industrials omfattende kjøretøyprogram gjorde det mulig å finne nesten alle kjøretøyene som det var behov for i filmen. I tillegg til Iveco Stralis omfattet filmens bilflåte også Jeep, Dodge, Chrysler, FIAT, Alfa Romeo og Maserati.

Om Batman v Superman: Dawn of Justice

Warner Bros. Pictures presenterer en Atlas Entertainment/Cruel and Unusual produksjon, en Zack Snyder film, Batman v Superman: Dawn of Justice, hvor man får se Oscar-vinner Ben Affleck (Argo) som Batman/Bruce Wayne og Henry Cavill som Superman/Clark Kent. Under regi av Snyder var filmen også preget av Oscar-nominerte Amy Adams (American Hustle), Jesse Eisenberg (The Social Network), Diane Lane (Unfaithful) og Laurence Fishburne (What’s Love Got to Do with It); Oscar-vinnerne Jeremy Irons (Reversal of Fortune) og Holly Hunter (The Piano); samt Gal Gadot som Wonder Woman/Diana Prince. Snyder regisserte utfra et filmmanus skrevet av Oscar-vinner Chris Terrio (Argo) og David S. Goyer, basert på karakterer fra DC Comics, inklusive Batman, skapt av Bob Kane med Bill Finger, og Superman, skapt av Jerry Siegel og Joe Shuster. Filmen er produsert av Oscar-nominerte Charles Roven (American Hustle) og Deborah Snyder, med Wesley Coller, Geoff Johns og David S. Goyer som produsenter. Batman v Superman: Dawn of Justice slippes i RealD 3D og 2D, samt I utvalgte IMAX 3D-kinoer over hele verden fra 25. mars 2016, fra Warner Bros. Pictures, et selskap innenfor Warner Bros. Entertainment Company. batmanvsupermandawnofjustice.com

CNH Industrial N.V. (NYSE: CNHI /MI: CNHI) er en ledende global aktør innenfor kapitalvare-sektoren med lang erfaring, et bredt produktprogram og worldwide tilstedeværelse. Hvert av de individuelle merkenavnene som tilhører selskapet er blant de ledende internasjonalt innenfor sitt spesifikke område: Case IH, New Holland Agriculture og Steyr når det gjelder traktorer og landbruksmaskiner; Case og New Holland Construction for jordforflyttingmaskiner; Iveco for nyttekjøretøy; Iveco Bus og Heuliez Bus når det gjelder busser; Iveco Astra for anleggskjøretøy; Magirus for brannbiler; Iveco Defence Vehicles for kjøretøy til det militære og sivilforsvaret; samt FPT Industrial når det gjelder motorer og transmisjoner.Mer informasjon finnes påhjemmesiden:www.cnhindustrial.com

Iveco er et selskap innenfor CNH Industrial N.V., en global leder innenfor kapitalvaresektoren, oppført på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) og på Computerised Stock Exchange, organisert og styrt av Borse Italiana (MI: CNHI). Iveco utvikler, produserer og markedsfører et bredt spekter av lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, samt offroad lastebiler og andre offroad kjøretøy.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3 – 7 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 16 tonn, samt Trakker (dedikert for offroad kjøring) og Stralis, begge over 16 tonn. I tillegg kommer merkenavnet Iveco Astra som dekker gruve- og anleggssektoren med tipptrucker og rammestyrte dumpere, samt spesialkjøretøy.

Iveco sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-Amerika hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et Iveco-kjøretøy er i arbeid.