IVECOs heavy range

Kåre Neergaard tiltrer som ny Business Line Manager Medium & Heavy Trucks for IVECO North Europe & Baltics

Kåre Neergaard blir dermed ansvarlig for IVECOs lastbiler i Norden og Baltikum.

- Jeg gleder meg til å komme tilbake til IVECO hvor det venter særdeles spennende oppgaver med bl.a. lansering av den nye store IVECO, samt videre forsterkning av IVECOs førende posisjon innenfor miljøvennlige gassmotorer i et marked hvor det blir større og større fokus på bærekraftig transport, sier Kåre Neergaard. Han har nesten 20 års erfaring innenfor salg og markedsføring i den europeiske bilbransjen.

Kåre startet i 2000 sin karriere hos det daværende Fiat-konsernet som Commercial Product Manager for Heavy Trucks i Danmark og arbeidet frem til 2007 med IVECOs lastbiler. Deretter arbeidet han i det italienske Fiat-konsernet og var i mange år Fiat Professional Brand Country Manager i både Norden og Tyskland.

- Kåre kommer med en solid erfaring innenfor bransjen, ikke minst fra FCA og CNHi. Med sin lange erfaring fra flere europeiske land og mange års arbeid med vare- og lastebiler er vi beæret over ha Kåre tilbake i IVECO og ser frem til at han skal lede utviklingen av IVECOs lastebiler i Norden og Baltikum, uttaler Håkan Jönsson, Business Director for IVECO i Norden og Baltikum.

Kåre tiltrer sin nye stilling som Business Line Manager Medium & Heavy Trucks 1. juni 2019 og vil være stasjonert i Albertslund nær København hvor IVECOs hovedkontor for de åtte markeder i Norden og Baltikum ligger.

IVECO er et selskap innenfor CNH Industrial N.V., en global leder innenfor kapitalvaresektoren, oppført på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) og på Mercato Telematico Azionario, organisert og styrt av Borse Italiana (MI: CNHI). IVECO utvikler, produserer og markedsfører et bredt spekter av lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, samt offroad lastebiler og andre offroad kjøretøy.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3 – 7,2 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 16 tonn, samt Trakker (dedikert for offroad kjøring) og Stralis, begge over 16 tonn. I tillegg kommer merkenavnet IVECO Astra som dekker gruve- og anleggssektoren med tipptrucker og rammestyrte dumpere, samt spesialkjøretøy.

IVECO sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-Amerika hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et IVECO-kjøretøy er i arbeid.