Norgespremiere for Iveco Daily – Hi-Matic

Norgespremiere for Iveco Daily – Hi-Matic

Denne uken er det Norgespremiere for Iveco Dailys nye 8 trinns automatgirkasse – Hi-Matic.

Hos Ivecos forhandlere kan man fra og med den 20. April teste markedets første 8 trinns automatgirkasse for varebiler og mindre lastebiler.

Iveco Daily er blitt kåret til ”Van of the Year 2015” og nå som Iveco introduserer den helt nye 8 trinns automatgirkassen, har den blitt enda bedre.

Hi-Matic gir den absolutte kjøreglede og vi har fått enormt bra respons etter de første testene. De som har prøvekjørtt Hi-Matic er lyriske over kjørekomforten, siger Rolf Eriksen, salgssjef for Iveco Norge AS.

Nye Iveco Daily er tilgjengelig i mer enn 8 000 modellvarianter. Den nye modellen ble lansert i 2014 og takket være en perfekt blanding av tradisjon og innovasjon, gir det kundene mange fordeler med Iveco Daily:

• Kjørekomfort i toppklassen
  • Nytt design og nytt interiør
  • Største lastevolum – inntil 19,6 m³
  • Høyere nyttelast og beste svingradius i klassen
  • Inntil 14% drivstoffbesparelse
  • Lavere lastehøyde og forbedret innstegshøyde
  • Kraftig med komplett tilbud av Euro 5- og Euro 6-motorer, fra 126 til 205 hk
  • Emner

Iveco er et selskap innenfor CNH Industrial N.V.-konsernet, en globalt ledende aktør innenfor kapitalvaresektoren og som er notert på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) og på den italienske børsen Mercato Telematico Azionario (MI:CNHI). Iveco utvikler og produserer et bredt utvalg av lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, anleggsmaskiner, busser for by- og linjetrafikk samt brannbiler, terrengbiler, kjøretøy for det militære og sivilforsvaret, ved hjelp av de de mest moderne teknologier. Iveco har 27.000 medarbeidere i 160 land, samt ca. 5.000 salgskontorer og verksteder, hvilket garanterer teknisk support hvor som helst i verden.