Gå videre til innhold
Jøtul F 170-serien er produsert i støpejern og er utstyrt med Zensoric teknologi.

Pressemelding -

Jøtul F 170-serien er vinner av Red Dot Award i kategorien «Product Design 2024»

Jøtul F 170-serien er vinner av den prestisjetunge Red Dot Award i kategorien «Product Design 2024». Produktserien er resultatet av et intensivt forsknings- og utviklingsprosjekt som speiler Jøtul sine forpliktelser til å utvikle vedovner av høy kvalitet.

Kvalitetsstempel for utmerket design

Red Dot Design Award er en av de mest prestisjefylte designkonkurransene i verden. Konkurransen er delt inn i tre disipliner for å kunne vurdere mangfoldet innen design riktig:

• Red Dot Award: Produktdesign
  • Red Dot Award: Merkevarer og kommunikasjonsdesign
  • Red Dot-prisen: Designkonsept

Red Dot Design Award ser tilbake på nesten 70 års historie. I 1955 kom en jury sammen for første gang for å vurdere datidens beste design. På 1990-tallet utviklet Red Dots administrerende direktør, professor Dr. Peter Zec, navnet og merkevaren til prisen. Siden da har den ettertraktede "Red Dot"-utmerkelsen vært et internasjonalt og anerkjent stempel på fremragende designkvalitet.

Design og ny teknologi går hånd i hånd

Samarbeidet mellom Jøtul og den norske industridesigneren Katinka von der Lippe fra Studio Ris, har med suksess resultert i et unikt og flott design i kombinasjon med en helt ny teknologi, som er utviklet av Jøtul Gruppen. Produktets utforming tillater den å bli et naturlig fokus i rommet, samtidig som den forenkler vedfyringsprosessen og setter et enda større fokus på miljøet og kosen.

Om Jøtul F 170-serien

• Produktene kommer i tre forskjellige høyder
  • Dette er den første serien digitale vedovner fra Jøtul, som ble lansert samtidig som selskapet Jøtul fylte 170 år i 2023
  • Produktene er «Powered by Zensoric» - det betyr at de er utstyrt med elektronisk luftstyring som gjør at trekken styrer seg selv og utnytter vedkubbene best mulig
  • En serie av smarte vedovner som gjør mye av jobben selv – det lønner seg, både for lommebok og miljø!

Les mer om produktene og teknologien her: Zensoric | Jøtul (jotul.no)

Kategorier

Jøtul er en av verdens eldste produsenter av ovner, innsatser og peiser. Med bakgrunn i en stolt norsk tradisjon, har vi kombinert solid håndverk med kunsten å bekjempe kulde i mer enn 170 år. Dette er bakgrunnen for Jøtuls posisjon som markedsleder og det naturlige valget for kunder verden over.

René Christensen

Pressekontakt Senior Vice President Sales +47 977 53 237
Kristin Schubert Frithjofsen

Brand & Marketing Manager MATERIELL OG INNHOLD

I kampen mot kulda siden 1853

Jøtul har produsert ovner og peiser av støpejern siden 1853. Det er et ekstremt egnet materiale for produkter som skal tåle høye temperaturer og raske temperaturendringer. Norsk tradisjon og solid håndverk har vært oppskriften til at Jøtuls produkter har blitt det naturlige valget for kunder verden over.

Jøtul AS
Langøyveien