Gustav Berghog, administrerende direktør i Junglemap.

Sterkt første kvartal for Junglemap – antall nye kunder økte med 20 prosent

Junglemap hadde et sterkt første kvartal 2024 med 20 prosent økning i nye kunder sammenlignet med Q1 2023. Det økte antallet cyberangrep, det kommende NIS2-direktivet og en ny og tydeligere produktportefølje er alle medvirkende faktorer til det sterke resultatet.

2023 var et vellykket år for Junglemap, med 300 nye kunder og 30 prosent mer omsetning enn året før. En ny produktportefølje og lanseringen av en ny AI-tjeneste lå bak det positive resultatet.

Og den sterke trenden fortsetter. I løpet av første kvartal 2024 økte Junglemap antall nye kunder med 20 prosent sammenlignet med året før. En forklaring kan være det kommende NIS2-direktivet, der flere bedrifter og organisasjoner må sørge for å ha løpende opplæring i cybersikkerhet.

– Vi merker at flere og flere selskaper både innser alvoret i de pågående cyberangrepene, og at NIS2 stiller krav som gjør at ingen lenger kan dukke for cybersikkerhet, sier Gustav Berghog, administrerende direktør i Junglemap. Med Junglemaps lange erfaring og klare fokus på informasjonssikkerhetskurs er vi meget godt posisjonert for å møte den økte etterspørselen.