Gustav Berghog, CEO Junglemap

Junglemap 2023: Over 300 nye kunder og 30 prosent mer avtaler

Med over 300 nye kunder og en 30 prosent økning i nye avtaler, kan Junglemap se tilbake på et veldig sterkt 2023. En av hovedårsakene bak den betydelige økningen er den banebrytende AI Converter som ble introdusert i fjor. – Mange av våre eksisterende kunder har lenge ønsket å utvide bruken av NanoLearning til andre områder, sier Gustav Berghog, administrerende direktør i Junglemap. Med vår nye AI-funksjon er det nå mye enklere å gjøre, og bevisstgjøringskurs om GRC-relaterte emner utfyller nå vårt fokusområde på nettsikkerhet.

En nærmere titt på resultatene i 2023 viser et doblet antall nye forretninger med eksisterende Junglemap-kunder. Den store økningen skyldes i stor grad at mange kunder ønsker å utvide bruken av NanoLearning med Junglemaps AI Converter introdusert i 2023.
– Å lage pedagogisk innhold av høy kvalitet var tidligere en tidkrevende oppgave som mange organisasjoner ikke har klart å prioritere, sier Gustav Berghog.

Med Junglemaps nye AI Converter kan organisasjoner lage, distribuere og spore NanoLearning-kurs om deres bærekraft, bestikkelser og korrupsjon, hvitvasking av penger og ulike retningslinjer for oppførsel på praktisk talt ingen tid.
– Kurs for å øke bevisstheten på disse områdene har alltid vært en del av det vi tilbyr på Junglemap, men med den nye AI-konverteren på plass, utfyller nå GRC-relaterte emner vårt fokusområde for cybersikkerhet på en mye mer omfattende måte.

Frem mot 2024, når antallet cyberangrep er spådd å fortsette å stige, er mange organisasjoner ute etter å styrke sin cybersikkerhetsutdanning. Det nye europeiske NIS2-direktivet, som trer i kraft i august 2024, er også et klart insentiv for bedriftsledelsen til å ta mer hensyn til deres organisatoriske cyberhygiene.
– Vi ser at mange organisasjoner endelig forlater "en gang i året-modellen" når det gjelder bevisstgjøring blant sine ansatte, for i stedet å lete etter måter å sikre sine menneskelige brannmurer hele året, sier Gustav Berghog. Og det er akkurat det Junglemaps metode er designet for å gjøre.