Gå videre til innhold
Kommunikasjonssjef Fatima Elkadi og markedssjef Krister Andreassen oppfordrer sine kolleger i JYSK til å delta på #FotballtrøyeFredag 6. mai.

Fotballglede skal hjelpe kreftsyke barn

JYSK står sammen med kreftsyke barn og samler inn midler til barnekreftsaken. Det markeres med foballglede i hele JYSK. Selskapet oppfordrer sine ansatte til å ha på seg sin favoritt fotballdrakt for å delta på Fotballtrøyefredag den 6. mai.

- Vi syntes at dette er en sak som treffer oss og som er viktig å synliggjøre. Alle barn fortjener et verdig liv, og et lag som støtter de på sin reise. Vi må være et samfunn som tar vare på alle, sier Fatima Elkadi, kommunikasjonssjef i JYSK Norge.

Vil ha rollemodeller

FotballtrøyeFredag er en kampanje som arrangeres av Barnekreftforeningen for andre året på rad, og skal sette søkelys på kreftsyke barn og deres drømmer. Barn har behov for forbilder på veien, og fotball er en arena der de kan utfolde seg, oppleve mestring og se opp til sine helter. Barn med kreft drømmer også om fotball – om treninger som skal gjennomføres, kamper som skal spilles og om mål som skal scores. Fra sofaen og sykesengen ser de kamper med favorittlaget og spiller FIFA med venner, når formen tillater det. Gjennom FotballtrøyeFredag inviteres hele Norge til å delta i kampen mot barnekreft.

- Vi setter stor pris på at JYSK ønsker å bidra til årets kampanje, og gleder oss til å se hva vi kan få til sammen for den viktige saken. Takket være samarbeidspartnere som dere når vi ut til enda flere, sier Camilla Korsæth Reinhartsen, Næringslivsansvarlig Barnekreftforeningen.

Oppfordrer kunder

For å delta på #FotballtrøyeFredag oppmuntres de ansatte til ha på seg fotballdrakt for å vise solidaritet barn med kreft. Både kunder og ansatte kan støtte saken ved å vippse et beløp til barnekreftforeningen.

- Det er stort engasjement blant våre ansatte, og vi ønsker å inspirere alle våre kunder til å være med på dugnaden, sier Krister Andreassen, Markedssjef i JYSK.

Alle donasjoner går til forskning på barnekreft, og Barnekreftforeningens arbeid for barn og unge som rammes av kreft.

Barnekreftforeningen er en selvstendig, frivillig, landsdekkende organisasjon som drives av familier som har eller har hatt barn med kreft.

Krister Andreassen

Pressekontakt Sales & Marketing Manager, Norge 41475500
Fatima Elkadi

Pressekontakt Kommunikasjonssjef JYSK Norge 41615853

Velkommen til JYSK Norge!

JYSK er en internasjonal boligbutikkjede med skandinaviske røtter, som gjør det lett å innrede alle rommene i et hjem, samt hagen.

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 31.000 medarbeidere.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 5,2 milliarder EUR for finansåret 2022/2023.