Gå videre til innhold
Spennende samarbeid: Konseptansvarlig i JYSK, Dragan Sladojevic sammen med kommunikasjonsansvarlig i UFF Norge Casandra Varhaug.

Nytt samarbeid med UFF under butikkåpning på Ryen

I dag åpner butikken på Ryen dørene for første gang som en ny, moderne og mer bærekraftig butikk. Kjeden inngår et nytt samarbeid med UFF, og JYSK Ryen blir første butikk ut med gjenbruksstasjon.

Det er JYSKs nye 3.0 konsept butikken på Ryen får. Det nye ansiktsløftet gjør det lettere å navigere i butikken, og orientere seg blant det store utvalget av senger, møbler og interiør.

Bærekraftig

I tilegg til at butikken er blitt større og modernisert, tar det nye butikk-konseptet en del bærekraftige grep.

- JYSK vil være et selskap som stadig tar miljøbevisste valg, som både er kostnadseffektive og nyttige for samfunnet som helhet, sier Lars-Petter Christensen, eiendomssjef i JYSK Norge.

UFF-samarbeid

Det nye 3.0 konseptet innebærer at butikkene får mer strømmeffektive løsninger med sensorlysbrytere, nytt kildesorteringssystem og UFF tekstilkontainere på utsiden av alle butikker.

- Samarbeidet med UFF gjør det enklere for oss som selskap å ta gode grønne valg, slik at vi unngår restavfall når våre tekstiler ikke blir solgt- men kan gjenbrukes. I tillegg ønsker vi også å fasilitere for at kunden kan ta gode miljøvalg når de har tekstiler de ønsker å bli kvitt, sier Christensen.

Bevisstgjøring på alle nivåer

JYSK gjør klimatiltak når de bygger nye butikker, og har satt seg ambisiøse planer om å halvere utslippene av klimagasser fra strømforsyning og oppvarming av alle butikker, distribusjonssentre og kontorer innen 2030. I tillegg gjøres et forebyggende arbeid med å bevisstgjøre alle ansatte om å nå disse målene, med både skilting og påminelser om bærekraftsfokus i JYSK.

- Det blir også veldig vissuelt for oss når vi ser vårt miljøvennlige sortiment. Vi gjør store grep i JYSK, blant annet har vi kuttet ut plastikk på embalalje. Vi har begynt med papp isteden, og miljøsertifiseringer på stort sett alle produter. Kundene er oppmerksomme på dette, og etterspør det, sier butikksjef på Ryen, Kine Skytøen.

Skytøen tar over den nye butikken på Ryen, sammen med et team på 10 ansatte.

Reåpningen av butikken på Ryen er en del av en større investering i Norge, hvor 250 millioner NOK går med på å oppgradere alle de norske butikkene til det nyeste 3.0 butikk-konseptet innen utgangen av 2024. Dette betyr at det hver andre uke til og med utgangen av 2024, enten vil åpnes eller moderniseres en ny JYSK butikk i Norge.

JYSK på Ryen

• Butikker har 10 ansatte
  • Butikken reåpner 21. April kl 09.00
  • Butikken finner du i Ryensvingen 9, 0680 Oslo

Ytterligere informasjon

• District Manager Henning Kristiansen, tlf: 47688087
  • Kommunikasjonssjef, Fatima Elkadi, tlf: 41615853

Kategorier

JYSK er en internasjonal boligbutikkjede med skandinaviske røtter, som gjør det lett å innrede alle rommene i et hjem, samt hagen.

Med over 3.100 butikker og webshops i 50 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 28.500 medarbeidere.

JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 4,4 milliarder EUR.

Krister Andreassen

Pressekontakt Sales & Marketing Manager, Norge 41475500
Fatima Elkadi

Pressekontakt Kommunikasjonssjef JYSK Norge 41615853

Velkommen til JYSK Norge!

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 31.000 medarbeidere.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 5,2 milliarder EUR for finansåret 2022/2023.