Gå videre til innhold
JYSK innreder uteplassen på Olympiatoppen toppidrettssenter. Foto: Norges idrettsforbud/ Geir Owe Fredheim

​JYSK innreder Olympiatoppens uteplass

JYSK fokuserer stadig på de gode samarbeidene, og har nå gått i gang med et spennende prosjekt med Olympiatoppen.

JYSK er en av Olympiatoppens hovedsamarbeidspartnere og stolt sponsor av olympiakroppen. Det 17 år lange samarbeidet har hatt stort fokus på å fremme fysisk aktivitet og gode søvnvaner.

Nå har JYSK innredet uteplassen på treningssenteret til Olympiatoppen. Uttøverne har forespurt et avslappende sted mellom øktene, for økt rehabilitering frem mot paralympics i sommer.

- Vi er stolte over det samarbeidet vi har med Norges idrettsforbund, og ser stadig nye muligheter for å bidra ekstra inn mot forberedelsene frem mot de paralympiske lekene. Vi forsøker å bidra der vi kan, sier kommunikasjonssjef i JYSK Norge, Fatima Elkadi.

JYSK har vært hovedsponsor for Paraidretten i Norge siden 2004, og støtter blant annet forberedelser frem mot de paralympiske lekene.

Satser på unge talenter

JYSK deler hvert år ut stipend til parautøvere som utmerker seg innenfor sin idrett. I år går stipendene til Paul Aksel Johansen, Aida Dahlen og Fredrik Solberg.

De som utnevnes til JYSK-stipend har utvist gode holdninger og fått gode resultater internasjonalt. Alle utøverne satser mot sine idretter og har som mål om å komme til Paralympics i Tokyo 2021.

- Vi ønsker å satse på unge talenter for å støtte de på sin vei mot sitt store mål, og derfor er det en glede å gi de stipend, sier Elkadi.

Les mer om ambassadørene her

Ønsker fokus på gode søvnvaner

Tidligere i år kjørte JYSK en kampanje til inntekt for paraidretten, der målet var å fremme gode søvnvaner. I tillegg sponser JYSK madrasser til alle utøvernes soveplass under Paralympics 2021, og innreder ofte Olympiatoppens lokaler og treningsarena.

- I JYSK har vi valgt å fokusere på utvalgte samarbeid, og sponser de aktørene som vi har felles verdier med. I utgangspunktet er det Parasporten i Skandinavia vi er hovedsponsor til, ettersom vi vil støtte utøvernes vilje og drivkraft. Vi tror på inspirasjon gjennom felles opplevelser, gode rollemodeller og motiverende forbilder, sier Elkadi.

Les mer om JYSK og sponsing

Fatima Elkadi

Pressekontakt Kommunikasjonssjef JYSK Norge 41615853
Krister Andreassen

Pressekontakt Sales & Marketing Manager, Norge 41475500

Velkommen til JYSK Norge!

JYSK er en internasjonal boligbutikkjede med skandinaviske røtter, som gjør det lett å innrede alle rommene i et hjem, samt hagen.

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 31.000 medarbeidere.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 5,2 milliarder EUR for finansåret 2022/2023.