Gaven som redder barns liv!

Gaven som redder barns liv!

Barnehagestiftelsen Kanvas har produsert en CD med barnemusikk – skrevet, komponert og innspilt av Kanvas' egne ansatte. CD'en kan du kjøpe via UNICEFs nettbutikk for kr. 123,-; det er det det koster å gi ett barn 3 energimatpakker daglig i 14 dager, og redde et barn fra akutt underernæring. 100% av inntektene går til UNICEF, slik at flere barn får mulighet til å oppleve sin 5-års dag.

Kaptein Kanvas - musikk for små og store

Kaptein Kanvas inneholder 15 spennende og varierte sanger, fra oppstemte låter som «Kaptein Kanvas», rolige og ettertenksomme musikkstykker som «Bestefar» og «Savn» og morsomme og lekne låter som «Rimetøys» og «Er det rart jeg ikke forstår». Du får også en egen cd med instrumentalversjon av sangene.

100% til UNICEF

Det koster 123 kroner å gi ett barn 3 energimatpakker daglig i 14 dager. Det er det som skal til for å redde et barn fra akutt underernæring. Underernærte barn dør av sykdommer som vi her hjemme ikke trenger å frykte. Etter nyfødtperioden forårsaker lungebetennelse og diaré like mange dødsfall hos barn som alle andre dødsårsaker til sammen.

I 1990 døde 12,6 millioner barn under fem år. Verden har løftet i flokk og nå er tallet halvert, men fremdeles alt for høyt. Det dør 18.000 barn under fem år hver dag, de fleste av dem er barn i Afrika sør for Sahara. Kanvas ønsker å være med på å få barnedødelighetstallene nærmere null derfor går alle inntektene fra Kaptein Kanvas CD’en til UNICEF.