Liqui Molys rengjøringsmiddel for dieselpartikkelfilter er utnevnt til årets innovasjon i USA

Med sitt rengjøringsmiddel for dieselpartikkelfilter har Liqui Moly utviklet en ekte innovasjon. Kort tid etter markedslanseringen i USA har produktet blitt utnevnt til «2013 Best New Product for Import Cars». – Prisen er ettermarkedets svar på filmindustriens Oscar og vi er meget stolte over prisen. Den viser at ny teknologi skaper nye forretningsmuligheter, sier Liqui Molys armerikanske markedsføringssjef, David Pollack.

Verdens største årlige ettermarkedsmesse
Det var under Aftermarket Products Expo i Las Vegas, verdens største årlige ettermarkedsmesse for kjøretøy, som Liqui Moly fikk overrakt den prestisjefylte prisen i kategorien «Årets innovasjon» - «2013 Best Product for Import Cars». Utmerkelsen deles ut hvert år av Auto International Association (AIA) som hører til under ettermarkedsforbundet Automotive Aftermarket Industry i USA og som representerer området rundt import og importerte kjøretøyer.

Hvorfor vant Liqui Moly?
Moderne dieselbiler har et dieselpartikkelfilter som fanger opp sot. Filtret løser avgassproblem men kan i sin tur forårsake andre problemer. Hvis kjøretøyet stort sett kjører korte strekninger og/eller om ikke drivstoffet holder beste dieselkvalitet, kan filteret tette seg. Man kan få varsel om dette enten ved feilkoder eller at motorens prestasjoner synker til den slutter å fungere. Liqui Moly rengjøringsmiddel for dieselpartikkelfilter er et effektivt alternativ til dyre filterbytter. Filteret må ikke demonteres for å rengjøres og hele prosessen tar kun 30 – 60 minutter. Motorens prestasjoner øker merkbart etter rengjøringen.

I Norge distribueres Liqui Moly av KGK Norge AS.

• additives
  • liqui moly
  • dpf
  • diesel