NGK er OE-leverandør av tennplugger til Renault Captur

Samarbeidet mellom Renault og NGK, verdens ledende tennpluggprodusent, har vart i lang tid. Som en del av dette monteres NGK produkter i mange motorer, blant annet i biler fra Nissan og Dacia som produseres i samarbeid med Renault.

Renaults nye crossover med storbyfølelse er utstyrt med bensinmotor Energy TCe 120 EDC (4 sylindere, 1198 cm3). Kjøreglede og drivstofforbruk er stikkordene for Capturs turbomotorer. Ifølge produsenten bruker bilen kun 0,54 l / mil i blandet kjøring og slipper bare ut 125 gram CO2/km. Den vil kun bli tilbudt med en EDC girkasse (Efficient Dual Clutch) som gir fantastisk kjørekomfort.

For å oppfylle kravene til denne nye kompakte crossover- bilen har NGK brukt all sin tekniske kunnskap til å produsere tennplugger som produsenten nå har valgt for sine biler - NGK ILKAR7F7G. Tennpluggen har en lang M12-gjeng (26.5 mm) med en midtelektrode forsynt med en iridiumtopp, 0,6 mm i diameter og en jordelektrode med platinaspiss.

Takket være edelmetallene forblir avstanden på 0,7 mm tilnærmet uendret over tennpluggens hele levetid på 60 000 km. Dette gir perfekt tenning selv ved høye belastninger og varierende blandingsforhold.

Fakta om NGK
NGK er verdens ledende produsent av tennplugger og Lambda-sensorer. Selskapet driver produksjonsanlegg og salgsorganisasjoner over hele verden. Med totalt 12.000 ansatte, genererer selskapet en årlig omsetning på rundt 2,2 milliarder euro. NGK er representert på alle kontinenter og har åtte salgsentre, elleve produksjonsanlegg og 14 salgsdivisjoner.

Fakta om KGK
KGK er distributør for verdens ledende produsenter av tekniske høykvalitets produkter innen bil- og maritim sektor. KGK er en familiebedrift med 60 år i bransjen og har 933 ansatte. Konsernet opererer i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia og Litauen med en omsetning på ca. tre milliarder svenske kroner. KGK er markedsleder i Norden og representerer over 100 merker som Hella, ZF, Dräger, NGK, VDO, Webasto, Thule, Zirkona og Suzuki. Mer informasjon om KGK produkter er tilgjengelig på nettstedet:www.kgk.no