NGK utvider sitt sortiment av sensorer og coiler

Tennplugg- og sensorspesialisten NGK utvider sitt sortiment av lambdasensorer med 86 nye sensortyper. NGK vil fortsette å tilby ettermarkedet et utvalg som stadig er i utvikling. Akkurat som man må kunne forvente seg av verdens største produsent av lambdasensorer så holder alle nye typer selvsagt OE-kvalitet.

Cirka 2,4 millioner biler i Europa finner sin perfekte sensor blant alle de nye lambdasensorene fra NTK. Alle sensorer oppfyller produsentens OE-spesifikasjoner i minste detalj. 72 av de nylig lanserte sensorene er binære sensorer og de øvrige 14 er lineære. De nye typene vil finnes tilgjengelig for distributører fra og med bransjemessen Automechanika som foregår fra 16. – 20. september 2014. NGKs sortiment av lambdasensorer består nå av mer enn 822 typer som dekker cirka 70% av Europas bilpark. Her inngår perfekte sensorer som holder velprøvd OE-kvalitet og med bransjens bredeste tilbud for bensinmotorer.

Sortimentet vil fortsette å vokse i år og i følge NGK kommer selskapet til å utvide sitt utvalg av coiler. Sortimentet med coiler som ble lansert i 2012 blir enda større i forbindelse med Automechanika. NGK jobber også med å lansere et eksklusivt sortiment med en ny sensorkategori som kun skal bestå av OE-artikler. Mer informasjon vil offentliggjøres under bransjemessen.

"Med denne utvidelsen av vår portefølje forsterker vi vår status som den ledende eksperten innen tennplugg- og sensorteknikk", sier David Loy, markedsføringssjef på NGK Spark Plug Europe. "Vi gir våre ettermarkedskunder mulighet til å dra nytte av den siste OE-utviklingen og hjelper dem å utvikle sitt salg videre".

Fakta NGK
NGK er verdens ledende produsent av tennplugger og Lambda-sensorer. Selskapet driver produksjonsanlegg og salgsorganisasjoner over hele verden. Med totalt 12.000 ansatte, genererer selskapet en årlig omsetning på rundt 2,2 milliarder euro. NGK er representert på alle kontinenter og har åtte salgsentre, elleve produksjonsanlegg og 14 salgsdivisjoner.

Fakta KGK
KGK er distributør for verdens ledende produsenter av tekniske høykvalitets produkter innen bil- og maritim sektor. KGK er en familiebedrift med 60 år i bransjen og har 933 ansatte. Konsernet opererer i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia og Litauen med en omsetning på ca. tre milliarder svenske kroner. KGK er markedsleder i Norden og representerer over 100 merker som Hella, ZF, Dräger, NGK, VDO, Webasto, Thule, Zirkona og Suzuki. Mer informasjon om KGK produkter er tilgjengelig på nettstedet:www.kgk.no