ET NYTT VAREMERKE MED BÆREKRAFTIG PRODUSERTE MAKEUPVERKTØY VIL VEKKE SKAPERLYST OG KREATIVITET. LA OSS PRESENTERE FLAER – YOUR NEW PARTNER IN ART

I september lanseres det nye varemerket med makeupverktøy – FLAER. FLAER presenterer et bredt utvalg håndlagede, veganske børster og svamper i lekne fargetoner med unike detaljegenskaper. Varemerket har under hele utviklingsprosessen arbeidet målbevisst med å forene høy kvalitet, design og prestasjon ved å tilby pålitelige og trendbevisste verktøy med høy wow-faktor. Gjennom sitt brede sortiment håper FLAER å kunne inspirere til tørre å skape og utforske mer kreative looks.

DEN 2. SEPTEMBER 2020 LANSERES FLAER som er utviklet med overbevisning om at alt er mulig. Ved å tilby trendige verktøy med høy kvalitet ønsker FLAER å inspirere til å finne gleden i å uttrykke seg og se magien i det å skape. Kreativitet og nysjerrighet er noe av det FLAER ønsker å oppmuntre til, hvor makeupverktøyet blir redskap for en ny type kunst, uten pekepinner eller regelverk for den kreative prosessen. Ambisjonen er å være det selvsagte valget for skjønnhetsinteresserte kreatører på alle nivåer. Fra nybegynneren som ønsker å legge en rask base til den avanserte, profesjonelle makeupartisten.

PRODUKT OG SORTIMENT, FLAER er utviklet med et moderne syn på produksjon. Fokuset i designprosessen for varemerket har vært å ta mer holdbare valg og samtidig utvikle produkter som møter de høye kravene for kvalitet, utvalg og design.

Samtlige av FLAER’s makeupbørster og svamper er veganske. Håndtakene på børstene er produsert i resirkulert plast og børstefestet i resirkulert aluminium. Børstene leveres i en liten mappe produsert i PE-plast, som er resirkulerbar. Målet har vært å skape bærekraftig emballasje som beskytter børsten, men som også kan benyttes videre.

Alle børster er håndlagede med syntetisk hår av høyeste kvalitet. Hårkvaliteten er utviklet for å gjenskape følsomheten og fleksibiliteten hos naturlig hår. Stråenes tekstur gjør det enkelt å plukke opp og fordele pigment, noe som letter påføring av produkt uansett formulering. Hvert verktøy er utviklet og nøye utvalgt i samarbeid med profesjonelle makeupartister og skjønnhetseksperter.

Ved lansering kommer et sortiment bestående av 29 makeupbørster og 5 svamper. Børstene er delt opp i 4 forskjellige kategorier som hver har fått sin egen nummerserie:

• Face Base, 100
  • Face Precision, 200
  • Eyes Base, 300
  • Eyes Precision, 400

Prisene går fra 79,- til 199,- NOK.

Produktene lanseres eksklusivt hos KICKS, i butikk og online i uke 36.

FLAER er utviklet av Myself & Friends, et datterselskap av KICKS.

Produktbilder finner du her:

For ytterligere spørsmål eller produktprøver, kontakt:

Presskontakterna, Silje Gullowna Tverås

silje@presskontakterna.no, +47 97013994