KICKS INTRODUSERER UNIK iPAD LØSNING I ALLE BUTIKKER!

KICKS INTRODUSERER UNIK iPAD LØSNING I ALLE BUTIKKER!

Igjen tar KICKS grepet om posisjonen som den ledende kosmetikk- og multikanalsaktøren i Norden ved å lansere iPads som salgsverktøy i samtlige butikker! Ingen produkter vil lenger kunne være utsolgt eller ha en smal distribusjon i kjeden. Nå får KICKS maksimal tilgjengelighet for hele sitt totale vareutvalg bestående av 200 merker og ca 16 000 produkter i alle fysiske butikker. Blant annet finnes merker som Armani Cosmetics, BobbiBrown, MAC, MakeUp Store, Nuxe, MaxFactor og mange flere.

-  Ipads i butikk gjør det mulig å kombinere det beste av to verdener – personlig veiledning fra skjønnhetseksperter in-store og det unike utvalget og tilgjengeligheten e-handelen har,  sier Zrinka Wergeland, Markedssjef for KICKS i Norge.

iPad tjenesten gjør det mulig å kombinere både et fysiskt kjøp og et e-handelskjøp i en og samme handel. Er ikke kunden komfortabel med å handle på nett, kan hun nå likevel få tilgang til de samme mulighetene, men likevel få betale i butikkassen som ved et vanlig kjøp. Kunden betaler for både de fysiske produktene og e-handelsproduktene i butikkens kasse, mens varene derimot leveres todelt, kunden får med seg de fysiske produktene hun har handlet hjem i posen, mens e-handelsproduktene kommer direkte hjem til postkassen innen 2-5 dager. KICKS personalet hjelper kunden hele veien, med rådgivning, bestilling og betaling.

I høst lanserte KICKS egen netthandel i Norge som raskt ble en stor suksess. Endelig kunne alle i hele Norge handle eksklusive skjønnhetsmerker fra en autorisert norsk forhandler på nettet. Delvis er suksessen årsak i raske, tollfrie leveranser (varene sendes innen 24 timer), et komplett sortiment fra alle merkevarer på lager, gratis vareprøver ved hver ordre og frie leveranser til nærmeste KICKS butikk.

Løsningen med iPad tjenesten i butikk ble introdusert i 2013 i de svenske KICKS butikkene med stor suksess – hyllet både av bransjen som belønnet KICKS med en pris i Retail Awards – men selvsagt også av kunder som resulterte i at enkelte butikker i løpet av 2013 hadde mer enn 5% av sin omsetning via iPads i butikk.

KICKS iPad finnes nå tilgjengelig som tjeneste i alle KICKS butikker i Norge!

KICKS er den ledende skjønnhetskjeden i Norden, og består av totalt 241 butikker: 143 i Sverige, 16 i Finland og 82 i Norge. Med attraktive merkevarer innen duft, makeup, hudpleie og hårpleie, samt velutdannede skjønnhetseksperter i butikkene, tilbyr KICKS et moderne og internasjonalt konsept. KICKS Norge AS er en del av Axstores.