KICKS lanserer rettferdighetsmerket ansiktspleie!

KICKS lanserer rettferdighetsmerket ansiktspleie!

Etter suksessen med KICKS sitt eget sortiment innenfor Makeup, Hårpleie og Kroppsleie er det nå tid for lansering av Ansiktspleie. Akkurat som tidligere er det de Nordiske kvinnenes ønsker som ligger til grunn for utviklingen. Resultatet er et komplett sortiment av Fairtrade-merkede, effektivt pleiende ansiktsprodukter.

Med nærmere to millioner medlemmer i KICKS Club har KICKS en unik innsikt i den Nordiske skjønnhetskundens behov og ønsker.

- Vi har den fordelen at vi kan gå ut ifra hva kundene virkelig vil ha og hva de synes er viktigst med sin hudpleie. KICKS Face Care er resultatet av et omfattende utviklingsarbeide med mange års dermatologisk testing og vi er nå stolte av å kunne lansere en komplett serie ansiktsprodukter som lever opp til våre krav på effekt, pris, men også følelse og duft, sier Sofia Mellström, produktsjef hos KICKS.

I KICKS Beauty Report 2014* kunne man konstantere at interessen for både økologisk sertifiserte- og Fairtrade-merkede skjønnhetsprodukter har hatt en økning de siste årene. Det finnes imidlertid fortsatt et gap mellom interessen og den faktiske adferden ettersom det fortsatt finnes en oppfattelse om at disse produktene er dyrere eller ikke like bra. Når KICKS innledet samarbeidet med Fairtrade i utviklingen av KICKS Face Care var det derfor ekstra viktig å vise at man ikke trenger å velge, men at det går å skape produkter som både er effektivt pleiende, prisverdige og gode å smøre inn – samtidig som de er Fairtrade-merket.

- Vi har hatt et samarbeid med CCS, Clean Chemical Sweden, der vi har delt vår kunnskap og erfaring med hverandre. Vi vet hva våre kunder etterspør og CCS har kunnskapen innenfor formulering og produksjon. Deres erfarne kjemikere har en evne til å forvandle våre tanker og visjoner til konkrete produkter, sier Sofia Mellstrøm.

KICKS Face Care finnes i butikkene og på kicks.no fra uke 11.
For mer informasjon og bilder, kontakt Zrinka Wergeland.
zrinka.wergeland@kicks.no
98 22 69 27

* KICKS Beauty Report er en Nordisk skjønnhetsundersøkelse som KICKS regelmessig gjør for å ta temperaturen på det nordiske skjønnhetsmarkedet og kartlegge de nordiske kvinnenes adferd, holdninger, reaksjoner og prioriteringer når det kommer til skjønnhet. Undersøkelsen gjennomføres i samarbeid med NORM og basen er kvinner 20-60 år som har kjøpt ulike former av skjønnhetsprodukter de siste tre månedene. Tallene er hentet fra den siste versjonen, KICKS Beauty Report 2014.

KICKS er den ledede skjønnhetsaktøren i Norden og består av totalt 234 butikker. 146 i Sverige, 15 i Finland og 73 i Norge. Med attraktive merkevarer innenfor duft, makeup og hårpleie samt velutdannende skjønnhetseksperter i butikk tilbyr KICKS et moderne og internasjonalt konsept. KICKS Norge AS inngår i Axstores. For tilgang til ytterligere bakgrunnsdata og resultater, vennligst se fullstendig rapport.