KICKS vinner pris for den bærekraftige satsningen S.H.A.R.E.

KICKS vinner pris for den bærekraftige satsningen S.H.A.R.E.

KICKS og Mental Helse Ungdom har blitt tildelt Næringslivets Frivillighetspris 2017 for samarbeidet S.H.A.R.E. KICKS opprettet prosjektet i Sverige, Norge og Finland for å øke kunnskapen om, og bryte ned tabuene rundt psykiske lidelser. S.H.A.R.E. tilbyr mentorstøttet praksisarbeid for kvinner som har gått gjennom psykiske lidelser.

Virke og Frivillighet Norge, et samarbeidsforum med over 300 frivillige organisasjoner, deler hvert år ut Næringslivets Frivillighetspris til én norsk aktør som sammen med en ideell organisasjon har bidratt til å utvikle og gjort en forskjell i menneskers liv. I år går prisen til KICKS og Mental Helse Ungdom.

— Vi er glade og stolte over at KICKS´ samarbeid med Mental Helse Ungdom synliggjøres på denne fine måten. Siden oppstarten av S.H.A.R.E. i Norge har vi tatt imot 20 praktikanter som får tett oppfølging av KICKS´ mentorer, som er trent opp av Mental Helse Ungdom. Vi støtter Mental Helse Ungdom finansielt og samarbeider også for å øke kunnskapen om, og å bryte tabuene rundt psykiske lidelser, sier Ewa Baumgartner, Head of Sustainability and International Communications på KICKS.

— Det er utrolig inspirerende å se at Virke og Frivillighet Norge har sett oss og gitt oss anerkjennelse for vårt samarbeid med KICKS. Dette gjör at vi har råd og anledning til å utföre noe som vi vet gir resultater, men som samfunnet ellers ikke har kapasitet til å ta tak i, sier Kristian Kise Haugland, koordinator i Mental Helse Ungdom.

I Sverige samarbeider KICKS med Tjejzonen og MIND, og i Finland er samarbeidspartneren Mieli.

For ytterligere informasjon, bilder eller produktprøver vennligst kontakt:
Carolin Boström, Presskontakterna, carolin@presskontakterna.no, +47 22 42 64 66