Pontuz Bjelfman går av som administrerende direktør for KICKS

Pontuz Bjelfman går av som administrerende direktør for KICKS

Pontuz Bjelfman, konsernsjef for KICKS siden 2006 og med 32 år innenfor Axel Johnson-­konsernet, forlater KICKS i løpet av året.

- Pontuz har løftet KICKS fra å være et svensk firma som omsatte for en halv milliard kroner, til et markedsledende nordisk selskap som omsetter for over tre milliarder kroner. Vi har i en periode snakket om den beste løsningen for fratredelse, da Pontuz kjenner på et ønske om å gå nye utfordringer i møte. Vi kan ikke få takket Pontuz nok. Han har viet nesten hele sitt yrkesliv frem til i dag til KICKS, Åhléns og Axel Johnson-­konsernet. Kulturen i selskapet er modig, energisk og fylt med en følelse av at alt er mulig. Pontuz forlater et fantastisk fint selskap, og det er hans fortjeneste, sier Mia Brunell Livfors, KICKS’ styreleder og konsernsjef og administrerende direktør for Axel Johnson.

- Etter tolv år som administrerende direktør og 32 år i konsernet, har jeg lyst på en ny start. KICKS er et fantastisk selskap, og jeg vil allerede nå sørge for å få takket alle dyktige medarbeidere for reisen vi har hatt sammen, sier Pontuz Bjelfman.

Rekrutteringen av den nye administrerende direktøren er i sluttfasen.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Carolin Boström, Presskontakterna, carolin@presskontakterna.no , +47 22 42 64 66