Komplett Apotek vinner nok en pristest

I Norge har det vært liten priskonkurranse på reseptpliktige legemidler fram til nå. I dag har Lommelegen publisert en prissammenligning som viser at det er store beløp å spare på flere reseptbelagte legemidler hos Komplett Apotek.

- De tre apotekkjedene i Norge har alle utenlandske eiere og kontrollerer både egen grossist og apotekene, sier Stig Henning Pedersen, driftsdirektør og farmasøyt I Komplett Apotek. Derfor kan de selv bestemme hvor mye av fortjenesten de skal beholde selv og hvor mye de skal dele med kundene.

Legemiddelverket setter kun en maksimal utsalgspris i Norge. Det er mulig for et apotek å forhandle innkjøpsbetingelser på de fleste legemidler, også de som er reseptpliktige. I noen tilfeller kan man oppnå mindre rabatter, mens man i mange tilfeller kan oppnå til dels store rabatter.

- I pristesten Lommelegen har gjennomført, har de fleste legemidlene fått generisk konkurranse. Det betyr at det finnes gode, sammenlignbare alternativer, fortsetter Pedersen. Det gjør det mulig for oss å forhandle innkjøpspriser med leverandørene våre, både på de originale merkevarene og kopiproduktene. Vi har valgt å gi mye av gevinsten ved reduserte innkjøpspriser til kundene våre.

Komplett Apotek har tidligere i år vunnet pristester av reseptfrie legemidler både på Helsekontrollen på TV2, samt Lommelegen.

For mer informasjon ta kontakt med:
Stig Henning Pedersen, driftsdirektør/farmasøyt Komplett Apotek – mobil 416 74 483

Om Komplett Apotek
Komplettapotek.no har ambisjoner om å bli Norges største nettapotek. Komplett Apotek har apotek- og driftskonsesjon fra Statens Legemiddelverk, og holder til i Sandefjord. Komplett Apotek er en del av Komplett Group – Nordens største netthandelsaktør med 18 nettbutikker. Les mer på www.komplettapotek.no

• Helse, sykepleie, legemiddel

• legemidler
  • resept
  • komplett apotek

Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør med totalt 18 nettbutikker. Komplett Group hadde i 2016 en samlet omsetning på 7,8 milliarder norske kroner. Hovedkontoret ligger i Sandefjord og konsernet har 800 ansatte. Les mer på Komplettgroup.com