Biblioteket på Lambertseter stenger for å bli meråpent

Mandag 5. oktober stenger Deichmanske bibliotek på Lambertseter. Når biblioteket gjenåpnes 22. oktober kl. 07.00 blir det som et meråpent bibliotek - tilgjengelig fra kl. 7 til 23 året rundt.

- Dette gleder vi oss til, sier avdelingsleder Heidi Scarth Hansen. Biblioteket har allerede utvidet åpningstidene sine i høst. Nå tar de det store spranget og blir et meråpent bibliotek.

- Meråpent bibliotek er en utvidelse av tilbudet vårt. Du kan bruke biblioteket utenom bemannet åpningstid ved å oppgradere bibliotekkortet ditt til adgangskort. Slik får du tilgang til biblioteket fra kl. 7 til kl. 23 alle dager, hele året, smiler Hansen. – Du kan levere og hente bøker, bruke PCer og kopimaskiner, gjøre lekser og bare slappe av med en kopp kaffe og en bok.

Biblioteklokalet blir videoovervåket, av hensyn til publikums sikkerhet og bibliotekets inventar og utstyr. – Filialen vår på Majorstuen har hatt dette tilbudet i flere måneder og det er også svært gode erfaringer med dette fra andre biblioteker i Norge og resten av Norden. Vi er sikre på at dette blir et godt og trygt tilbud til bydelens beboere, sier avdelingslederen.

I stengeperioden er det ikke mulig å levere eller hente bøker. For å få tilgang til Deichmans meråpne tilbud må du ha lånekort og være over 15 år. Du kan enkelt oppgradere bibliotekkortet ditt på din Deichman-filial.