Pressemelding: Kan du strikke? Bli med på ​Sykkel-VM grakniti!

Kan du strikke? Da kan du bli med å sette ditt eget preg på Sykkel-VM! Sammen med kunster Inger Lena Gåsemyr inviterer Sykkel-VM til en massiv strikkedugnad. Trærne på Fløyen skal få strikkede leggvarmere til Sykkel-VM.

Målet er å dekorere flest mulig av trærne langs turløypen på Fløyen med fargerike leggvarmere. Vi starter med de rundt 20 trærne i de krappe svingene nederst ved Fløybanebygget. Området er en del av den spektakulære tempoløypen for menn elite, som avsluttes øverst på Fløyen.

- Her får alle som ønsker det en fin mulighet til å påvirke omgivelsene under mesterskapet, sier Inger Lena. - Strikking setter empatien i fokus. Den er et symbol på omsorg for mennesker og for naturen. Og omsorgen for hverandre er kanskje spesielt under et stort arrangement som Sykkel-VM, der mange opplever at mesterskapet griper inn i hverdagen.

Grakniti henspeiler på graffiti, men er en mykere form for utsmykning av miljøet. Idéen er å involvere og engasjere innbyggerne gjennom strikkingen.

- Hvis mange bidrar vil vi også kunne kle inn flere trær lenger oppe i løypen, sier hun. Folk står fritt til å bruke det mønsteret og fargene de ønsker selv.

Tidligere har strikkekunstneren vakt oppsikt ved å kle opp trærne i Eidfjord i fargerike «leggingser». Den gangen var målet å få folk i bygda til å snakke mer sammen.

- Strikking bidrar til kommunikasjon i det offentlige rom, sier hun. Men vi er helt avhengig av at folk tenner på prosjektet og bidrar med strikking.

Strikkeinteresserte kan sende epost til: ingerlena@gmail.com.
Det vil også bli en egen Facebook-side: ”VM-STRIKK”

Strikkeprosjekt ”Sykkel-grakintti”: Inger Lena Gåsemyr, mobil 920 25 626
ingerlena@gmail.com

• Event

• grakniti
  • strikking
  • bergen 2017
  • sykkel-vm

Kulturoperatørene er en av vestlandets fremste totalleverandører av arrangements og produsenttjenester til kulturbransjen. Dette inkluderer konserter, teaterproduksjoner, turneer og et bredt spekter av events.

I tillegg jobber Kulturoperatørene fast med noen artister, og har management for disse.

Øyvind Storheim

Pressekontakt Daglig Leder / Partner Generelle pressehenvendelser, organisasjon, prosjekter og artister +4792254192

Ingunn Ek

Pressekontakt Prosjektleder / Partner Prosjekter og artister +4791607866