GJENVALGT: Anne-Karin Rime er gjenvalgt som president i Legeforeningen. Foto: Legeforeningen/Thomas B. Eckhoff

LEGEFORENINGENS LANDSSTYREMØTE: Anne-Karin Rime gjenvalgt som president

Anne-Karin Rime er ved akklamasjon gjenvalgt som Legeforeningens president under landsstyremøtet i Bodø onsdag ettermiddag.

– Tusen takk for fornyet tillit. Det er en ære å få lede denne fantastiske foreningen videre, sier Anne-Karin Rime etter at gjenvalget er et faktum.

Rime går dermed inn i sin andre periode som president i Legeforeningen.

– Sammen med sentralstyret, tillitsvalgte og resten av medlemmene er jeg svært motivert til å fortsette å kjempe for Legeforeningens interesser og en bedre helsetjeneste.

Anne-Karin Rime (54) har vært president i Den norske legeforening siden 2021. Hun er spesialist i indremedisin og anestesiologi, har en mastergrad i ledelse fra Universitet i Oslo og har hospitert ved Mayoklinikken i USA. Rime har lang fartstid som overlege og tillitsvalgt ved Sykehuset Østfold Kalnes, er tidligere styremedlem ved sykehuset og tidligere leder for Norsk overlegeforening.

Les mer om Legeforeningens landsstyremøte.

Legeforeningen er Norges største medisinske fellesskap. Over 38 000 medisinstudenter og leger er medlem hos oss. Vi organiserer 95 prosent av alle yrkesaktive leger i Norge. Våre medlemmer har et unikt, trippelt medlemskap. De er medlem i en yrkesforening, en fagmedisinsk forening og en lokal forening. Legeforeningen er landets eneste komplette profesjonsforening. Vi tar vare på legene gjennom hele livet, enten de er studenter, yrkesaktive eller pensjonister.

Siden 1886 har Legeforeningen kjempet for legene og faget de brenner for. Det gir en bedre helsetjeneste. Vi er foreningen for alle leger, hele livet. Fellesskapet gjør oss sterkere.