LEXUS NX 450H+ ER PRISET OG TILGJENGELIG FOR BESTILLING

• Nye NX åpner et nytt kapittel for Lexus
  • Andre generasjon av den mellomstore premium-SUV’en introduserer ny design, ny drivlinje, nye teknologier innen konnektivitet, sikkerhet og bekvemmelig, samt betydelig forbedrede kjøreegenskaper
  • Introduksjon av Lexus’ første plug-in hybrid modell, NX 450h+

Den splitter nye NX er mer enn bare andre generasjon av Lexus’ mellomstore premium SUV, og den åpner opp et helt nytt kapittel for Lexus.

Nyheten formidler en ny retning innen eksteriør- og interiørdesign, og kommer med neste generasjons multimedia og tilkobling, samt bruk av avansert teknologi for bedre sikkerhet, komfort og bekvemmelighet. Neste generasjon Lexus Safety System+ aktivt sikkerhetssystem og førerassistanse bidrar til å hindre ende flere farlige situasjoner og reduserer byrden for føreren.

Nye NX får dynamiske forbedringer som sørger for en mer givende kjøreopplevelse gjennom koblingen menneske-maskin via Lexus Driving Signature.

NX 450h+, DEN FØRSTE LEXUS PLUG-IN HYBRID

Nye NX kommer med en helt ny plug-in hybrid drivlinje for første gang i en Lexus.

Den ladbare flaggskipmodellen i den nye NX-serien innehar en firesylindret 2,5 liters hybridmotor, og et ladbart litiumionbatteri på 18,1 kWh, den høyeste kapasiteten i sin klasse. Den ekstra elektriske motoren bak gir muligheter for firehjulsdrift. Plug-in-systemet produserer 306 hestekrefter og forventes å akselerere fra 0-100 km/t på litt over seks sekunder.

Batteriets størrelse og kapasitet, i samspill med Lexus’ know-how innen elektrisk effektivitet, leverer en rekkevidde på mer enn 63 km, ledende i sin klasse. I tillegg muliggjør komponentene en helelektrisk kjørehastighet på opp mot 135 km/t.

Det er avgjørende at Lexus’ plug-in-hybrid opprettholder høy effektivitet også når batteriet går tomt. I slike tilfeller vil NX 450h+ benytte sitt effektive selvladende hybridsystem, og NX-modellens effektivitet er minst 20 prosent bedre enn konkurrentenes.

Å få plass til plug-in-systemet går ikke utover NXs praktikalitet – bagasjerommet er blant de største i klassen. Under bagasjerommets dekkbrett er det i tillegg 21 liters lagringsplass til ladekabler. Drivstoffkapasiteten på 55 liter er også uendret, da NX-segmentets kunder vanligvis har behov for lengre turer.

LANSERING I NORGE

Lexus NX 450h+ vil bli lansert mot slutten av 2021. Prisene er nå offentlige, og forhåndssalget er startet. De første kundebilene vil leveres i begynnelsen av 2022.

PRISLISTE

NX 450h+

Utsalgspris inkl. mva. og engangsavgift

Business Plus