​Løfbergs kan vinne prisen for Europas beste kaffebrenneri

​Løfbergs kan vinne prisen for Europas beste kaffebrenneri

Kaffebrenneriet Løfbergs er finalist til European Coffee Awards. Det betyr at det familieeide brenneriet er rangert som et av Europas beste. Hvem som vinner prisen, blir avslørt på The European Coffee Symposium i Milano i slutten av november.

– Vi tar plass på den internasjonale kaffearenaen og kjenner oss allerede som vinnere. Jeg ser dette som et bevis på at bransjen gir oppmerksomhet til og verdsetter vår bærekraftige utvikling av kaffeprodukter og -butikker, sier Ulf Stensland, administrerende direktør i Löfbergs.

Prestisjetung pris
European Coffee Awards utgjør de mest prestisjetunge prisene innen kaffeområdet i Europa. For å plukke ut finalistene får arrangørene hjelp av mer enn 100 kaffeeksperter. Kriteriene er blant annet innovasjonsevne, kvalitet, servicenivå og bærekraftsarbeid.

Vinneren blir utpekt under The European Coffee Symposium i Milano 28.–30. november. Av de øvrige finalistene finner vi blant andre Lavazza, Segafredo, Illy, Mondelez og JDE.

For mer informasjon:
Anders Thorén, presseansvarlig, Löfbergs, tlf.: +46 703 55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

Emner

Kaffebrenneriet Löfbergs er et av de eldste, men også et av de mest moderne kaffehusene i Nord-Europa. Den gode smaken har vi jobbet med helt siden 1906. Lidenskapen for god kaffe har vi altså hatt i mer enn hundre år. Å ta ansvar for mennesker og miljø har vært en selvfølge like lenge.

Ulf Stensland

Pressekontakt Administrerende direktør +47 480 313 00

Pressekontakt Head of Communications +46 703 55 64 22

Det er mye lykke i en god kaffe

Kaffebrenneriet Löfbergs er et familieforetak som ble grunnlagt i 1906. I dag består vi av 340 kaffeelskere med tilholdssted i Nord-Europa. Vi deler samme pasjon for smak, trender og bærekraft. Vi omsetter for 2,7 milliarder svenske kroner og er en av verdens største innkjøpere av økologisk og Fairtrade-merket kaffe. Löfbergs er en del av Löfbergs Group som også eier varemerkene Peter Larsen Kaffe og Kobbs.