Gå videre til innhold
Löfbergs investerer tungt og lanserer et helt nytt konsept tilpasset restauranter, kaffebarer og andre spillere i Horeca-markedet.

​Löfbergs store innsats ved Cold Servings

Forbruket av kalde kaffedrikker øker kraftig, spesielt i Japan og USA. Europa har slått seg bak - Löfbergs ønsker å forandre det. Nå investerer den familieeide kaffebryggeren tungt og lanserer et helt nytt konsept tilpasset restauranter, kaffebarer og andre spillere i Horeca-markedet.

- Vi ønsker å drive utvikling og bli ledende aktør i kalde kaffedrikker i våre hjemmemarkeder i Norden og Storbritannia, sier Ulf Stensland, administrerende direktør i Löfbergs.

Nye måter å drikke kaffe på
Det nye konseptet ble utviklet i nært samarbeid med kundene i Norge, Sverige, Finland og Danmark, som er av verdens største kaffetørste land. Ambisjonen har vært å finne spennende, smakfulle løsninger som matcher nye forbruksmønstre.

- I dag møter vi og våre kunder en generasjon som tenker og drikker kaffe på helt nye måter. Skal vi fortsette, må vi være innovative, både når det gjelder produkter og hvordan de serveres, sier Ulf Stensland.

Stort potensial
Löfbergs nye konsept består av en kombinasjon av nye produkter for servering av kalde kaffedrikker, menyer og maskinløsninger. Det handler om å kunne tilby gjeste varianter av iskaffe, kallbrygget kaffe, nitro, Creamy Cold Brew og Cold Brew Slush drikker på stedet, eller som take away.

- For å gjøre det enkelt, tilbyr vi en omfattende løsning som kan tilpasses ulike forhold og behov. Alt for at kundene våre skal kunne dra nytte av det enorme potensialet som finnes på området, om to år er en betydelig mengde av alt kaffe som serveres, kaldt, sier Ulf Stensland.

Löfbergs har allerede løftet konseptet om et par enheter av forskjellige slag på det nordiske markedet.

- Responsen er positiv på alle deler, både fra våre kunder og deres gjester. Det gir naturligvis energi til å fortsette å utvikle nye produkter og løsninger, sier Ulf Stensland.

Mer informasjon:
Ulf Stensland, administrerende direktør, Löfbergs, +47 480 313 00, ulf.stensland@lofbergs.no
Anders Thorén, presseansvarlig, Löfbergs, tlf: +46 703 55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

Löfbergs Cold Servings
Et nytt konsept for å servere kalde kaffedrikker - på stedet eller som en take away. Her tilbyr Löfbergs produkter, menyer og maskiner ulike typer servering, for eksempel iskaffe, kaldbrygget kaffe, Nitro, Creamy Cold Brew og Slush.

• Nye produkter
    For å legge til rette for servering har Löfbergs utviklet en rekke produkter tilpasset Horeca- markedet, for eksempel iskaffe og kaldbrygget kaffe i en liters emballasje.
  • Menyer og recept
    Ferdige oppskrifter og displaymaterialer gjør det enkelt å invitere gjesten på noe riktig godt, for eksempel Cold Brew Caramel, Cold Brew Tonic og ICE Breeze.
  • Maskiner
    Löfbergs tilbyr en rekke maskinløsninger for å servere innovative, velsmakende kalde kaffedrikker
    - Nitro: Kaldbrygget kaffe på tapp
    - Creamy Cold Brew: Creamy kaldbrygget kaffe
    - Cold Brew Slush: kjølig kaldbrygget kaffe i slush form.

Emner

Kaffebrenneriet Löfbergs er et familieforetak som ble grunnlagt i 1906. I dag består vi av 350 kaffeelskere med tilholdssted i Nord-Europa og Canada. Vi deler samme pasjon for smak, trender og bærekraft. Vi omsetter for 1,9 milliarder svenske kroner og er en av verdens største innkjøpere av økologisk og Fairtrade-merket kaffe. Löfbergs er en del av Löfbergs Coffee Group som også eier varemerkene Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs og SuperBonobo.

Ulf Stensland

Pressekontakt Administrerende direktør +47 480 313 00

Pressekontakt Head of Communications +46 703 55 64 22

Det er mye lykke i en god kaffe

Kaffebrenneriet Löfbergs er et familieforetak som ble grunnlagt i 1906. I dag består vi av 340 kaffeelskere med tilholdssted i Nord-Europa. Vi deler samme pasjon for smak, trender og bærekraft. Vi omsetter for 2,7 milliarder svenske kroner og er en av verdens største innkjøpere av økologisk og Fairtrade-merket kaffe. Löfbergs er en del av Löfbergs Group som også eier varemerkene Peter Larsen Kaffe og Kobbs.