ManpowerGroup etablerer Idrettens karrieresenter i samarbeid med NFF og NISO. Fra venstre: Ketil Z. Risberg (ManpowerGroup), Morten Hegdal (Right Management), Svein-Erik Edvartsen (NFF) og Joachim Walltin (NISO). Foto:, NFF

ManpowerGroup etablerer Idrettens karrieresenter i samarbeid med NFF og NISO.

ManpowerGroup har gått sammen med Norges Fotballforbund og Norske Idrettsutøveres sentralorganisasjon for å etablerere et karrieresenter for toppidrettsutøvere, Idrettens karrieresenter.

Idrettens karrieresenter skal fokusere på livet etter karrieren til norske toppidrettsutøvere.

Med et modulbasert program som handler om karriereplanlegging, bevisstgjøring og fokus på hvordan man skal få tak i jobben, skal vi hjelpe norske toppidrettsutøvere med karrieren etter at skiene står i garasjen eller fotballskoene ligger på hylla.

Konsernsjef i ManpowerGroup, Maalfrid Brath, er tydelig på at ManpowerGroup har en viktig rolle å spille i denne sammenhengen:

- Alle idrettsutøvere bør ha en bevisst holdning til hva de skal gjøre etter at karrieren er over. Livet kan bli krevende hvis man ikke har utdannelse eller arbeidserfaring. Toppidrettsutøvere sitter på evnen til å sette seg tydelige mål og gjennomføre disse. Det er kompetanse arbeidsgivere definitivt kan ha nytte av. Disse evnene kombinert med støtten fra Idrettens karrieresenter vil styrke toppidrettsutøvernes posisjon i arbeidsmarkedet, sier Maalfrid Brath.

ManpowerGroup er tuftet på at arbeid spiller en helt avgjørende rolle i menneskers liv, og samarbeidet om Idrettens karrieresenter underbygger dette:

- Å ha en meningsfull jobb der man får utnyttet sitt potensiale er viktig for den enkelte. Vår rolle er å hjelpe deltakerne med å identifisere hvilken kompetanse de sitter på, slik at de kan settes i stand til å jobbe videre med sin karriere og utvikling. Jeg gleder meg over at vi kan spille en rolle i dette, sier Brath.

ManpowerGroup er Norges største bemanningsselskap. Hver dag går 5000 personer på jobb gjennom oss innen alle bransjer i Norge. Vi leverer våre tjenester gjennom selskapene Manpower, Experis, ManpowerGroup Solutions og Right Management. Vår bredde gir unike muligheter til å kunne hjelpe mennesker med å finne jobb de er kvalifisert for og som de vil trives og utvikle seg i.

Se videointervjuet med Morten Hegdal, ansvarlig for karriererådgivning i Right Management, Svein-Erik Edvartsen (NFF) og Joachim Walltin (NISO). "Etablerer Idrettens karrieresenter >"