Internasjonal pris til Memira for synslaseroperasjoner

Internasjonal pris til Memira for synslaseroperasjoner

Syns- og øyelaser-klinikken, Memira, ble nylig tildelt en internasjonal pris for sine fremragende resultater på synsbehandlingen FS Lasik. Prisen mottok de sammen med professor Collin McRae (University of Rochester) og dr. Minoru Tomita (Shinagawa-klinikken i Tokyo). Sistnevnte tilhører selve adelen innen oftalmologi, altså spesialfeltet innen medisin som beskjeftiger seg med øyelidelser. Memira er med andre ord i godt selskap når de nå har mottatt denne prestisjefylte prisen.

Det er det internasjonale selskapet Ziemer Ophtalmology som står bak prisutdelingen, som ble arrangert i USA. Ziemer er spesialisert innen oftalmologi, mikroteknologi og informasjonsteknologi, og utvikler utstyr for kirurgisk behandling av nærsynthet, langsynthet og astigmatisme, samt grå og grønn stær. Deres øyelasermaskin, FS LASIK (Femto Second LASIK) omfatter den siste teknologien på  mrådet. Etter en slik behandling er det stort sett ikke lenger nødvendig å bruke briller og linser.

Memira hentet denne teknologien til Norge for fem år siden, og har altså oppnådd svært gode resultater hele veien. Petter Pettersen, medisinsk ansvarlig hos Memira, var til stede under  utdelingen. ­- Å få en slik pris, å bli invitert med i dette selskapet, er en stor ære, sier Pettersen.

Bildetekst:
Memiras medisinske ansvarlige, dr. Petter Pettersen (til høyre), var nylig i USA der han mottok en internasjonal pris på Memiras vegne. Prisen var for fremragende resultater på øyelaserbehandlingen FS LASIK. Her er han sammen med de andre prisvinnerne, Collin McRae, University of Rochester, og dr. Minoru Tomita, Shinagawa-klinikken i Tokyo.

For mer informasjon kontakt:
Lill Nyseter Kortgaard, Adm. Direktør, 40 06 09 28, lill.nyseter.kortgaard@memira.no
Siv Karin Felde, Salgs- og markedssjef, 478 51 478, sivkarin.felde@memira.no

Memira er Nordeuropas ledende øyelaserkjede og har ca 300 ansatte og nesten 50 kliniker i Norge, Sverige, Danmark och Tyskland. Memira behandler titusenvis av personer per år for nærsynthet, langsynthet og astigmatisme (skjeve hornhinner). Memira er også ledende på å behandle alderssyn og kan hjelpe personer som har progressive briller og lesebriller.

Relatert innhold

Memira er Skandinavias største kjede av øyelaser og refraktiv øye kirurgi med nesten 40 klinikker i Norge, Sverige og Danmark.

Memira er Skandinavias største øyelaserkjede og har ca 200 ansatte og nesten 40 kliniker i Norge, Sverige og Danmark. Memira behandler tusenvis av personer per år for nærsynthet, langsynthet og astigmatisme (skjeve hornhinner). Memira er også ledende på å behandle alderssyn og kan hjelpe personer som har progressive briller og lesebriller.

Sørkedalsveien 10A, 2 etg.