Memira åpner øyelaserklinikk i Ski

Memira åpner øyelaserklinikk i Ski

Interessen for synskirkurgi er kraftig økende og nå etablerer Memira sin øyeklinikk nummer 12, i Ski.  Over 90.000 Follo-boere har en eller annen form for synsfeil.

-Vi har vokst kraftig de siste årene og merker sterk etterspørsel. Vi har lenge sett etter egnede lokaler for å etablere oss i Ski, som er sentrum i en svært attraktiv region, sier administrerende direktør Lill Nyseter Kortgaard. Memira er Norges ledende kjede innen synskirurgi og behandler årlig flere tusen pasienter. Selskapet ble etablert i 1990.

Omtrent 80 prosent av befolkningen trenger briller eller kontaktlinser. Det betyr at det i dag er over 90.000 Follo-boere som har en eller annen form for synsfeil.

Etablering av nye klinikker innebærer en betydelig investering i moderne laserutstyr og egnede lokaler.

-Det er avgjørende at kundene er trygge og blir fornøyde, og derfor investerer vi millionbeløp i moderne utstyr. Hver pasient skal gjennom grundige forundersøkelser og i gjennomsnitt også tre etterkontroller, og vi tror folk i Follo vil sette pris på å kunne gjennomføre behandlingen i nærområde og slippe å dra inn til Oslo, sier Kortgaard.

Memiras 11 andre klinikker ligger i Bergen, Drammen, Fredrikstad, Hamar, Kristiandsand, Lillestrøm, Oslo, Stavanger, Tromsø, Trondheim og Ålesund.

For mer informasjon kontakt:

Lill Nyseter Kortgaard, Adm. Direktør, 40 06 09 28, lill.nyseter.kortgaard@memira.no
Siv Karin Felde, Salgs- og markedssjef, 478 51 478, sivkarin.felde@memira.no

www.memira.no

Regions

Memira er Nordeuropas ledende øyelaserkjede og har ca 300 ansatte og nesten 50 kliniker i Norge, Sverige, Danmark och Tyskland. Memira behandler titusenvis av personer per år for nærsynthet, langsynthet og astigmatisme (skjeve hornhinner). Memira er også ledende på å behandle alderssyn og kan hjelpe personer som har progressive briller og lesebriller.

Relatert innhold

Memira er Skandinavias største kjede av øyelaser og refraktiv øye kirurgi med nesten 40 klinikker i Norge, Sverige og Danmark.

Memira er Skandinavias største øyelaserkjede og har ca 200 ansatte og nesten 40 kliniker i Norge, Sverige og Danmark. Memira behandler tusenvis av personer per år for nærsynthet, langsynthet og astigmatisme (skjeve hornhinner). Memira er også ledende på å behandle alderssyn og kan hjelpe personer som har progressive briller og lesebriller.

Sørkedalsveien 10A, 2 etg.