Dette er nytt i plattformen på Mynewsdesk

Dette er nytt i plattformen på Mynewsdesk

På Mynewsdesk jobber vi stadig for å kunne levere den beste PR-plattformen og alt-i-ett-løsningen på markedet. Vi er stolte over å dele denne lange listen med produktoppdateringer fra de siste månedene.

Noen av oppdateringene er relativt store og du har kanskje allerede hørt om dem og sett dem, men vi har også gjort noen mindre, men vel så viktige, oppdateringer. La oss guide deg gjennom dem, så du er sikker på at du får med deg siste nytt!

Enklere å finne relevante kontakter
Innholdskaoset vi opplever hver eneste dag har blitt et faktum, som betyr at det å nå din relevante målgruppe har blitt enda viktigere. Vi har gjort flere oppdateringer i produktet for å støtte nettopp det:

• Funksjonen Audience Targeting lar deg finne relevante journalister basert på sakene du faktisk skriver – med litt hjelp fra kunstig intelligens naturligvis. Denne funksjonen har eksistert en stund, men den har nettopp blitt hakket bedre. Når den kunstige intelligensen har funnet dine matcher, kan du nå se hvor god vi mener matchen faktisk er. Og har vedkommende skrevet om selskapet ditt tidligere, sørger vi for å fortelle deg det også.

• Mynewsdesks egne kontaktdatabase for Norge og Danmark har også blitt forbedret. Nå kan du søke etter journalister basert på emne, mediehus og region under funskjonen kalt Find Contacts. Før du bestemmer deg for om du vil legge en journalist til i distribusjonslisten din, kan du se hvilke artikler vedkommende tidligere har publisert. Slik sikrer du at du legger til relevante journalister for innholdet ditt og bransjen din.

• En av de nyeste forbedringene ligger i tjenesten Audience Builder. Vi har lagt til ny funksjonalitet i form av en side for kontaktinformasjon, hvor du kan se detaljert informasjon om kontakten du vurderer å legge til i distribusjonslistene dine.
  • I Audience Builder kan du nå også
    • Foreta hurtigsøk på mediehus, og vi har lagt til muligheten for å søke direkte på navn. Selve visningen av treffene dine har også blitt forbedret, for å gi deg bedre oversikt.

Evaluer og analyser arbeidet ditt
Å forstå effekten PR-arbeidet ditt gir, er helt avgjørende for å ta gode strategiske og datadrevne avgjørelser. Vi vil at det skal være lett for deg å både finne og forstå dataen og innsikten, rekkevidden og gjennomslaget av innholdet ditt, og derfor har vi åpnet tilgangen til mer innsikt, samtidig som vi har utviklet deler av Analyze-modulen:

• Analyze Overview er en ny del av verktøyet som nå gir alle tilgang til innsikt på gjennomslag, rekkevidde og medietreff, uavhengig av abonnement. Du kan også velge ønsket tidsperiode for å sammenligne ulike publiseringer, og vi har oppdatert det hele med nye grafer for å visualisere og gjøre det enklere å forstå dataen. Publiseringssammendraget er også tilgjengelig direkte fra dashboardet ditt. Og dersom du ønsker å spare dataen til senere, har vi forbedret selve eksporten av data fra Analyze.

• Vi har også gjort noen justeringer i Analyze-modulen, som gjør det enklere for deg å ha oversikt over e-postrekkevidden og se hvem som har vist interesse for publiseringene dine, samtidig som vi har lagt til ulike filtreringer av dataen..

• Vi har også lagt til nye instillinger for markeringen av lav eller høy relevans på medietreffene du får. Artikler vi ser på som av lav relevanse har tidligere vært skjult, men nå får du se også disse treffene, slik at du selv kan avgjøre om du tenker de er relevante eller ei. Du kan altså justere markeringen og endre fra lav til høy relevanse, og mostsatt. Dette vil gjøre dataen på innflytelsen PR-arbeidet ditt gir, mer nøyaktig.

• Funksjonen som lar deg se medietreff og innflytelse har også blitt lansert i to nye marked: Østerrike og Sveits!

Medieovervåkningen har blitt lettere
Hva skulle vi gjort uten medieovervåkning? Om du benytter deg av Monitor, vil du bli glad for å høre at vi har gjort verktøyet lettere å jobbe med.

• Denne oppdateringen virker kanskje liten ved første øyekast, men den gjør arbeidsflyten din smidigere: Medietreffene presenteres nå i en listeoversikt i stedet for gjennom små kort for hvert enkelt treff, for å forbedre lesbarheten. I tillegg til dette har vi også gitt e-postvarslene et nytt design.

Og så har vi en god del andre forbedringer også:

• Endre bilde for forhåndsvisning på videoer: Bruk et bilde fra mediebanken, eller velg mellom et av de ni automatisk genererte bildene vi foreslår.
  • Side for kontooversikt: Du har nå tilgang til informasjon om abonnementet ditt og din dedikerte kontaktperson direkte fra innstillingene dine.
  • Last ned flere bilder samtidig: Mottakeren av en pressemelding, nyhet eller et blogginnlegg kan nå laste ned all relatert media samtidig for å spare tid.
  • Adminoppdatering: Se hvem av brukerne i nyhetsrommet som har publisert hvilket innhold.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no