Digital PR og krisekommunikasjon

Digital PR og krisekommunikasjon

Oslo Lufthavn Gardemoen har brukt Mynewsdesk sitt digitale PR-verktøy siden september i fjor og opplevde tidlig fordelene med et PR-verktøy som gjør det mulig å spre informasjon raskt og effektivt. Under drivstoffkrisen på Gardermoen i høst opplevde Vegar Gystad, som er pressesjef for Oslo Lufthavn Gardermoen, hvordan digital PR ble redningen da telefonen glødet og både pressen og reisende hadde et stort informasjonsbehov.

Vegar har som mål at samfunnet skal føle seg godt informert om hva som foregår rundt OSL. De største utfordringene i media i dag er å nå ut i all støyen fra alle som vil synes, og for redaksjoner å finne fram til de riktige nyhetene blant alle pressemeldinger som publiseres.

Tidligere foregikk mesteparten av OSL sin kommunikasjon med media via telefon – en løsning som fungerer i hverdagen, men når informasjonsbehovet blir stort blokkeres telefonen raskt av inngående samtaler.

Spesielt i krisesituasjoner, som drivstoffkrisen i fjor høst, har OSL trengt en plattform de kan få ut all informasjon pressen vil ha, så raskt som mulig. Og det er her Mynewsdesk har blitt en del av OSL sin hverdag.

For OSL bidrar Mynewsdesk med at de raskt når ut til flere med viktig informasjon. De kan informere proaktivt til deres kontakter i media, og de når ut i flere kanaler parallelt. Etter at OSL tok i bruk Mynewsdesk har de hatt et større gjennomslag i media, og oppnådd å få flere saker på trykk. De har fått ros for god informasjon underveis i kriser, og for at de har mye interessant materiale og hyppige oppdateringer i sitt nyhetsrom hos Mynewsdesk.

Gystad er fornøyd med Mynewsdesk fordi det er enkelt med raske og smidige prosesser, samt at det gir stort gjennomslag i media.

Oslo Lufthavn Gardermoen er også vinner av prisen "Årets Nyhetsrom" i kategorien organisasjoner og offentlige virksomheter. Med kåringen ønsker Mynewsdesk å belønne kommunikatører, bedrifter og organisasjoner, som ved hjelp av sine nyhetsrom hos Mynewsdesk briljerer med sitt digitale PR-arbeid.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no