Finn dine nøkkelpersoner med Mynewsdesk Explore

Finn dine nøkkelpersoner med Mynewsdesk Explore

Vi fikk en pangstart på det nye året med lansering av en ny og forbedret versjon av overvåkningsfunksjonen vår - Explore. Nå kan du enklere og mer effektivt identifisere dine nøkkelpersoner og overvåke din bransje!

For å identifisere dine nøkkelpersoner holder det ikke med å vite hva som blir sagt, du må også vite hvem som snakker om ditt varemerke og hvor mye innflytelse denne personen har. Vår nye Explore-funksjon hjelper deg med nøyaktig dette. Sett opp egne overvåkninger, få resultatet i sanntid og ta kontakt med de viktigste nøkkelpersonene.

Den nye versjonen av Explore overvåker mer enn 40 000 digitale kanaler. Du får en oversikt over de som har mest innflytelse på din bedrift, hvem som snakker om ditt bransjeområde og de vanligste kildene. Explore dekker ikke bare redaksjonelle medier, men overvåker også Twitter, Facebook og YouTube. Alt dette for å gi deg det beste resultatet. Kom i gang og finn dine nøkkelpersoner nå!

5 tips for deg som bruker Explore

Hvordan få mest ut av Explore? Vi har listet opp fem trinn slik at du raskt og enkelt skal komme i gang.

1) Opprett overvåkninger

Finn ut hva som er viktig for deg når du skal identifisere dine nøkkelpersoner. Bestem hvilke stikkord du kan bruke for å dekke dine interesser. Du bør starte med bedriftsnavnet, ord som relateres til din bransje og dine største konkurrenter.

2) Len deg tilbake og gi det litt tid

La Explore funksjonen bruke sin magi over en dag eller to. Overvåkningene vil begynne fra og med du oppretter dem og informasjon publisert før du opprettet overvåkningen vil ikke komme opp.

3) Sjekk resultatene

Resultatene vil dukke opp i en oversikt på skrivebordet til Explore. Her kan du se hvem som har sagt hva. Du kan også se treffene i sosiale og redaksjonelle medier. Da får du en oversikt over hva som blir sagt.

4) Gå inn i detalj

Sjekk ut de ulike treffene - Hvem er personen bak dem? Hva slags områder de innflytelsesrike treffene?

5) Kom i kontakt

I oversikten på skrivebordet kan du velge om du vil ”følge” personen på Twitter eller sende en e-post, valget er ditt. Du kan enkelt svare på tweets, retweete, dele likes eller artikler i dine egne sosiale medier. Utforsk mulighetene du har i Explore funksjonen og ikke nøl med å klikke deg frem. Det er alltid et ekstra steg før meldingen blir sendt, så det er vanskelig å gjøre noe utilsiktet.

For litt inspirasjon, se hvordan Vian Tahir, pressesekretær i Järfälla Kommune, og  Ulf Seijmer, Creative Director i Induo, bruker Explore. (Filmene er på svensk)

Har du noen spørsmål vedrørende Explore-funksjonen, kan du kontakte din kontaktperson i Mynewsdesk eller ta kontakt med oss på telefon 22 00 10 19 eller via e-post support@mynewsdesk.com.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no