Hva kommer du til å høre om på Mynewsday?

Hva kommer du til å høre om på Mynewsday?

Neste tirsdag er det duket for Mynewsday og med nesten 300 påmeldte ser det ut til å bli en fantastisk dag. Vårt ønske er å skape en samlingsplass for markeds, informasjons, PR og kommunikasjonsmedarbeidere og andre som har et hjerte som banker litt ekstra for markedsføring, sosiale medier og digital PR. Her har vi laget en liten oversikt over hva du kommer til å høre mer om på tirsdag.

Hvordan man ved hjelp av digitale PR-løsninger og sosiale medier kan nå ut med sine nyheter, pressemeldinger og blogginnlegg. Hvordan man kan være raskt ute med krisekommunikasjon når man selv har kontroll over egne kommunikasjonskanaler.

Hvordan man med digital PR selv kan være sitt eget ”mediehus” og legge til rette og optimalisere sine nyheter og pressemeldinger på en slik måte at pressen fanger det opp (alt fra overskrifter, ingresser, multimedieinnhold etc.) Rett og slett hvordan man får oppmerksomhet rundt sitt eget nyhetsmateriell.

Det kommer også til å presenteres en rapport hvor vi har sett nærmere på hvordan de 50 største nordiske bedriftene bruker sine nyhetsrom. Her vil det være masse gode tips og råd å ta med seg i arbeidet med digitale nyhetsrom.

SEO-eksperten Magnus Strømnes Bøe fra RED performance kommer også til å lære bort hvordan man kan jobbe med lenkebygging gjennom pressemeldinger, hvordan man kan maksimere effekt og synlighet med video og SEO. Hvordan man enkelt maksimerer effekten av en pressemelding med Google+. Magnus røper også Norges viktigste steder å få lenker fra.

Det kommer også til å presenteres to kundecaser hvor Oslo lufthavn og Aschehoug kommer til å snakke om hvordan Mynewsdesk brukes som PR-verktøy i deres hverdag. Fokus her er krisekommunikasjon og hvordan Mynewsdesk og andre verktøy bidrar til en mer fleksibel arbeidsdag for PR, kommunikasjons og markedsansvarlige..

Jonathan Bean fra Mynewsdesk kommer også til å presentere sine spådommer over hvilke PR- og markedsføringstrender som er aktuelle i 2013.

Vi frigjorde noen billetter i går, så hvis du enda ikke har sikret deg billett så gjør det nå. Påmelding og fullt program finner du her.

Følg også Mynewsday foredragsholderene på twitter:

·  @MarteOttemo

·  @CKamhaug

·  @JoachimWesther

·  @magnusboe

·  @HenrikNjaa

·  @VegarGystad

·  @jonobean

·  @pingman

#mnday

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no