Webinar 8. juni: Journalisters tanker om PR-bransjen

Webinar 8. juni: Journalisters tanker om PR-bransjen

Vi har gleden av å presentere to svært interessante deltakere til debatt om forholdet mellom journalister og PR-bransjen i 2016.

Christina Anderson er skribent og frilansjournalist for New York Times. Hun vil møte Johanna Snickars, Communications Lead i Microsoft, til debatt om forholdet mellom journalister og PR-bransjen i 2016. I tillegg vil Jonathan Bean, Chief Marketing & Growth Officer i Mynewsdesk, presentere overordnede funn fra rapporten Journalism Trends 2016 som nylig ble gjennomført i samarbeid med over 2000 journalister globalt. Han vil ta for seg spørsmål som hva journalisters største utfordringer er, i hvilken grad journalister verdsetter forholdet til PR-medarbeidere og hvilke kanaler journalister bruker for research og bakgrunnsarbeid.

Webinaret vil vare i 35 minutter og oppsummeres med fem minutter til spørsmål og svar. Arrangementet avholdes på engelsk.

Meld deg på her

Dato: 8. juni

Tidspunkt: 11:30-12:05 CEST

Maks antall deltakere: 500

Om deltakerne

Christina Anderson, skribent og frilansjournalist i New York Times

I 2004 flyttet Christina Anderson fra New York til Stockholm. I sin jobb som frilansjournalist dekker hun blant annet skandinaviske nyheter for New York Times. Videre har hun jobbet for et bredt spekter av virksomheter, blant annet som reporter for Dow Jones Newswires, Radio Sweden og som pressekontakt for Swedish International Development Cooperation Agency (SIDA). I 2008 skrev hun Sveriges første rapport om menneskerettigheter for FNs Universal Periodic Review. Christina har en mastergrad i Journalism and International Affairs fra Columbia University. Hun har vokst opp i Boston, Massachusetts, og har bodd i Sverige i til sammen 30 år.

Johanna Snickars, Communications Lead Sweden, Microsoft

Johanna Snickars leder kommunikasjonsavdelingen i Microsoft Sverige. Hennes arbeidsområder inkluderer blant annet intern- og eksternkommunikasjon, krisekommunikasjon, sosiale medier og medierelasjoner. Johanna har jobbet med PR- og kommunikasjon i ni år, både i byråer og som kommunikasjonsansvarlig i selskaper innen bank og finanssektoren. Hun er en populær foredragsholder og blogger aktivt om PR.

Få mest mulig ut av webinaret ved å lese gjennom rapporten Journalist Trends 2016 i forkant. Rapporten presenterer funnene fra vår spørreundersøkelse som nylig ble gjennomført med over 2000 journalister globalt, hvorav over 300 er norske.

journalist

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no