Årets Nyhetsrom 2012

Årets Nyhetsrom 2012

Årets Nyhetsrom er en konkurranse der Mynewsdesk sine kunder konkurrerer om hvem som er best til å bruke sitt nyhetsrom og funksjonene i det. Kategoriene vi kommer til å kåre en vinner i er foreløpig små/mellomstore bedrifter, store bedrifter, organisasjoner samt årets nykommer!

Juryen kommer vi til å introdusere her etter hvert, men vi kan røpe så mye som at det er en kompetent gjeng som kommer til å være med å kåre vinnerne.

Med Årets Nyhetsrom kåringen ønsker Mynewsdesk å løfte frem inspirerende eksempler på hvordan man kan jobbe med sitt nyhetsrom på best mulig måte. Formålet er å belønne de bedriftene og organisasjonene som har jobbet hardt og som har lykkes med sitt digitale PR-arbeide.

Dagens medielandskap stiller store krav til kommunikatører som vil nå ut med sin historie. Derfor må kommunikatørene til en hver tid komme på nye og kreative løsninger for å gjøre sitt nyhetsmateriale både mer interessant og tilgjengelig enn sine konkurrenter. For å lykkes med digital PR kreves det derfor et aktivt og kreativt arbeide, noe som vi i Mynewsdesk ønsker å belønne.

For øyeblikket jobber vi med å nominere bedrifter og organisasjoner som på en god måte har optimalisert sine nyhetsrom. Blant fjorårets vinnere var;  Årets Nyhetsrom små/mellomstore bedrifter: Miba, Årets Nyhetsrom store bedrifter: KLP, Årets Nyhetsrom organisasjoner: Redningsselskapet. Kanskje er det din tur i år?

De nominerte kommer til å presenteres i begynnelsen av november og vinnerne vil bli kåret i midten av desember.

Her kan du se vinnerne av Årets Nyhetsrom i 2011.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no