Dette er vinnerne av Årets nyhetsrom 2016

Dette er vinnerne av Årets nyhetsrom 2016

De siste månedene har vi jobbet med å kåre årets nyhetsrom for 2016, og for andre året på rad ble vinnerne annonsert på selveste Mynewsday. Å se alt det gode arbeidet som har blitt lagt ned i løpet av året som gikk var en fryd for juryen, og her er alt du trenger å vite om kåringen.

Årets jury har bestått av:

- Magnus Strømnes Bøe, partner og leder for betalte og eide medier, Red Performance.

- Are Sandvik, informasjonsansvarlig i INMA .

- Henriette Sveen og Oda Berntsen fra Mynewsdesk.

Vinnerne av årets nyhetsrom hos Mynewsdesk er:

Offentlig sektor / organisasjoner: Enova SF
Vinneren leverer fyldige tekster med et rikt språk. De får frem sitt budskap ved å bruke interessante vinklinger og innganger. De er gode på sosiale medier, og får til kunst- stykket å få andre nettsteder til å lenke til nyhetsrommet sitt. God strukturering av innholdet gjør det enkelt å finne frem, og dette nyhetsrommet blir ofte brukt som et eksempel for etterfølgelse i opplæring av nye kunder.

Små og mellomstore bedrifter: LOS Energy
Vinneren i kategorien små og mellomstore bedrifter er flinke til å publisere variert innhold. De leverer relevante, tidsbestemte kommentarer, og er spesielt gode på å inkludere videomateriale i sakene de publiserer. De bruker bredden i det norske språket, og presenterer gode vinklinger som er med på å gjøre innholdet i sakene interessante for Kari Nordmann. De presenterer til tider smalt stoff på en kreativ måte, og slår to sterke konkurrenter på målstreken.

Store bedrifter: Telenor
Vinneren i kategorien store bedrifter har en høy publiseringsfrekvens, og leverer alltid relevante nyheter, kommentarer og oppdateringer til rett tid. De tar for seg et bredt spekter av temaer, og språket er alltid ryddig og presist. De også absolutt best i klassen når det kommer til spredning i sosiale medier, og linker alltid aktivt både til egne og andre nettsider.

Årets Nykommer: Gjensidige
Årets nykommer har på kort tid bygd opp et ryddig nyhetsrom fylt med profesjonelle bilder, videoer og gode historier. Innholdet de publiserer er leservennlig og av allmenn interesse, og støttes av fyldige rapporter og solide kilder. I tillegg er de fantastisk gode til å spre innholdet i sosiale medier.

Gratulerer til alle vinnerne! Vi ser frem til neste års kåring allerede.