​Digital PR Awards 2019 – nå starter nominasjonsprosessen

​Digital PR Awards 2019 – nå starter nominasjonsprosessen

I over ti år har Mynewsdesk gjort stas på organisasjoners PR- og kommunikasjonsarbeid gjennom Digital PR Awards (tidligere årets nyhetsrom). I år som i fjor vil kåringen omfatte Norge, Sverige, Danmark, Finland og Tyskland. Send inn dine nominasjoner i dag!

Over 5000 kunder bruker plattformen daglig. Gjennom dataen dette gir oss kan vi identifisere hvilke historier som har den største rekkevidden og det høyeste engasjementet. Dataen vil brukes i evalueringsprosessen, og suppleres med en kvalitativ vurdering fra en ekstern jury.

– Vi vil inspirere virksomheter til å fortsette å forbedre PR- og kommunikasjonsarbeidet sitt. Det handler ikke bare om kreative kampanjer og den slags aktiviteter. Å kunne vise til tydlige resultater i all sin kommunikasjon bør gå hånd i hånd med det kreative, sier Sara Lindström, Global PR Manager hos Mynewsdesk.

Nominasjonene kommer til å skje både eksternt og internt. Synes du at din virksomhet eller organisasjon bør bli nominert? Send ditt bidrag til oss her. Husk at nominasjonsfristen går ut den 12. februar.

Nedenfor kan du lese mer om kategoriene og hva som kreves for å vinne.

Newsroom of the Year:

Vinneren i kategorien Newsroom of the Year får maksimalt ut av nyhetsrommet sitt ved å kombinere velskrevne tekster med bilder og video. For besøkende er det enkelt å navigere rundt og finne informasjonen de leter etter. Mye på grunn av god bruk av tagger, tydelige kategorier og relatert materiell.

Shooting Star

Dette er kategorien for alle nye kunder i løpet av 2019. Vinneren her har lykkes med å skape et engasjerende nyhetsrom, som igjen har gitt gode resultater på relativt kort tid.

Digital Storyteller

Prisen deles ut til den virksomhet eller organisasjon som forstår viktigheten av god historiefortelling i sitt PR-arbeid. Vinneren utnytter disiplinen til det fulle, og skaper seg en digital tilstedeværelse andre både kan og bør lære av.

Most Successful Story

Prisen deles ut til virksomheten eller organisasjonen som har årets mest leste pressemelding eller nyhet. I denne kategorien er det utelukkende kvantitative kriterier som legges til grunn, og derfor vil det heller ikke være mulig å nominere seg selv til denne.

PR Personality of the Year

I år har dere muligheten til å nominere en person fra deres virksomhet eller organisasjon som ga ekstra mye av seg selv i 2019. Dette er en person som bidro til å løfte virksomhetens PR- og kommunikasjonsarbeid til nye høyder. I denne kategorien legger vi stor vekt på selve nomineringen, så gi oss gjerne en forklaring på hvorfor vedkommende nomineres og fortjener å vinne.

De nominerte i de ulike kategoriene kommer til å presenteres den 26. februar, så følg med her for for å holde deg oppdatert!

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no